caes
Diputació de Barcelona

Les xifres de la mobilitat


 

El 75% de les víctimes mortals per accident de trànsit són homes

El 75% de les víctimes mortals per accident de trànsit són homes

28/01/2022 13:34 h.

Així ho mostra l'informe "Anàlisi de la sinistralitat viària 2021". Aquesta dada no és nova i marca una tendència similar a la d'anys anteriors, mostrant una clar biaix de gènere en l'accidentalitat i la mortalitat vinculades al trànsit. 

 

23% de logística absurda

23% de logística absurda

01/11/2020 16:15 h.

Segons l'estudi "Comerç online i mobilitat: orientacions cap a un model sostenible", un 23% de lliuraments són fallits i, per tant, generen una logística absurda i, en conseqüència, també una mobilitat absurda. 

 

1.256 € / hab. any - El cost de la pol·lució a BCN

1.256 € / hab. any - El cost de la pol·lució a BCN

25/10/2020 14:12 h.

Un informe elaborat per l'Aliança Europea per a la Salut Pública (EPHA) ha calculat el cost econòmic que implica la contaminació atmosfèrica cada any en diferents ciutats europees. 

En el cas de Barcelona, aquest cost ascendeix a 1.256 € per càpita a l'any que és el cost més elevat de tot l'Estat.  

 

1 € d'inversió en seguretat viària té un retorn de 8€ a la societat

1 € d'inversió en seguretat viària té un retorn de 8€ a la societat

19/02/2020 14:22 h.

En el marc del 3rd Global Ministerial Conference on Road Safety, on es va aprovar la Declaració d'Estocolm, un gran acord mundial per assolir, l'any 2050, la visió zero, és a dir, cap mort per accident de trànsit. Analitzem aquest important acord, a través de 9 dades clau. 

 

25% renunciaria a l'ús del cotxe si tingués una bona alternativa

25% renunciaria a l'ús del cotxe si tingués una bona alternativa

08/01/2020 14:28 h.

El gener de 2020 s'ha presentat un estudi sobre l'opinió de la ciutadania respecte a diferents aspectes vinculats als hàbits de mobilitat a la ciutat de Barcelona (Baròmetre "Els ciutadans i la mobilitat"). Una de les conclusions que es desprèn de l'estudi és que l'hàbit de l'ús del vehicle privat és molt rígid i que, malgrat possibles canvis, una gran part de la població no té previst renunciar, a curt termini, al seu ús. 

De totes formes, també s'observa que el factor que pot incentivar més a la població a deixar d'utilitzar el vehicle privat és una bona combinació de serveis de transport públic, combinats amb serveis de mobilitat complementaris com el Bicing on el carsharing. 

 

169 M€ / any és el cost global de la congestió als accessos de Barcelona

169 M€ / any és el cost global de la congestió als accessos de Barcelona

20/11/2019 18:05 h.

La Fundació RACC analitzar periòdicament el nivell de congestió als accessos de Barcelona. S'ha pogut contrastar que el nivell de congestió ha crescut un 19.5% respecte l'anterior estudi, l'any 2016. Això suposa, entre d'altres conseqüències, una pèrdua de temps i un increment de la contaminació atmosfèrica que, si es traslladen als costos econòmics derivats, es poden estimar en uns 169 M€ / any. 

 

33% dels accidents mortals són causats per una distracció

33% dels accidents mortals són causats per una distracció

17/09/2018 18:09 h.

Segons una campanya de la DGT de l'any 2018, la principal causa dels accidents mortals a l'Estat ja són les distraccions, la gran majoria per consultar el telèfon mòbil o algun altre dispositiu. Concretament l'estudi mostra que en un 33% dels accidents de trànsit mortals la distracció apareix com a principal factor concurrent, per un 29% la velocitat i un 26% el consum d'alcohol. 

 

88% dels blocs de pisos de Barcelona estan exposats a alts nivells sonors

88% dels blocs de pisos de Barcelona estan exposats a alts nivells sonors

24/07/2018 18:40 h.

És un dels resultats d'un estudi de la Universitat de Vic, Environmental noise inequity in the city of Barcelona. Una de les principals fonts de soroll en l'àmbit urbà és el trànsit, tant per culpa dels motors com també per culpa del fregament dels pneumàtics a l'asfalt. 

 

Tu privacidad es nuestra prioridad

Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:

  • Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
    Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador.
  • De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.

Más información