22/12/2022 11:44 h.

Vic posa en marxa els aparcaments segurs de bicicleta al carrer

Vic posa en marxa els aparcaments segurs de bicicleta al carrer

Els aparcaments segurs de bicicleta estan instal·lats a la zona esportiva, entre les estacions de tren i la d’autobusos i, al Parc de Santa Anna.

Font: Ajuntament de Vic

Amb l'objectiu de seguir treballant per una ciutat cada vegada més segura, saludable i sostenible, Vic ofereix aparcaments segurs de bicicleta de la ciutat.  En aquest sentit, des d’aquest dimecres la ciutadania de Vic ja pot fer ús dels 3 aparcaments segurs de bicicletes.

Tal com destaca la regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero, es van ampliant els aparcaments segurs de bicicletes per fomentar el canvi de mode de transport cap a la mobilitat activa i les pràctiques saludables.

Els nous aparcaments de bicicleta, ubicats a la Zona Esportiva, a l'Estació de tren, a mig camí cap a l’Estació d’autobusos i al Parc de Santa Anna, tenen 5 places cadascun, i es gestionen a través de l’aplicació mòbil PVerde, disponible tant per Android o iOS.

L'ús dels aparcaments segurs és gratuït i està limitat a les bicicletes registrades al sistema, que han de ser de persones majors de 14 anys. Els aparcaments són accessibles tots els dies de l'any i el temps màxim d'estacionament és de 24h consecutives.

Aparcaments segurs a l’Atlàntida

La instal·lació d’aquests aparcaments dona continuïtat a l’actuació que es va dur a terme a l’aparcament de l’Atlàntida, oferint 20 places d’aparcament de bicicleta sota cobert i reforçant-ne la seguretat. Per poder deixar la bicicleta no cal registrar-se i es pot accedir per l’ascensor de l’aparcament. És important portar material per lligar la bicicleta.

Seguint amb l’experiència de dotar d’aparcament per a bicicletes a l’aparcament de l’Atlàntida, l’Ajuntament segueix treballant per estendre aquesta pràctica a altres aparcaments soterrats de la ciutat, ampliant així l’oferta d’aparcament per a bicicletes i promovent l’intercanvi modal i els desplaçaments modes actius per la ciutat.

Vic Osona