Articles tècnics

Les escoles, motor de canvi de la mobilitat

20/12/2021 13:43 h.

Cada cop són més les organitzacions de la comunitat educativa (famílies, escoles, afes), que amb l’ajut dels infants, lluiten per establir nous models de mobilitat. Organitzacions com Eixampla Respira o Canvis en Cadena estan promovent actuacions de gran impacte social i mediàtic que posen en qüestió l'actual model de mobilitat i com aquest té una repercussió negativa cap als entorns escolars i els infants que hi acudeixen.

A punt per la DUM

17/06/2021 12:35 h.

La distribució urbana de mercaderies (DUM), fins a dia d’avui, no s’ha treballat massa a fons en els Plans de mobilitat urbana sostenible, però això està canviant. Ho expliquem en el següent article.

Pobles i ciutats a 30

09/04/2021 10:42 h.

La modificació del Reglament General de Circulació, posa un nou límit màxim de velocitat a les ciutats a 30 km/h per a vies d’un sol carril de circulació per sentit. Analitzem en aquest article les implicacions, oportunitat i dubtes que genera aquesta modificació.

La mobilitat en temps de COVID-19, des de la perspectiva municipal

08/06/2020 13:48 h.

El passat 4 de juny es va realitzar una sessió de treball amb diferents responsables municipals per tal de tractar les estratègies i actuacions municipals davant de la "nova mobilitat".

Caminar, molt més que mobilitat

27/02/2020 10:54 h.

Aquest article planteja una reflexió sobre la mobilitat a peu i les seves implicacions en el model de ciutat i societat actuals i futures i ho fa des de diferents perspectives: democràcia, planificació urbana, natura, salut i oci

S'estan mostrant 1 - 5 de 16 resultats.