11/06/2021 11:41 h.

Manlleu implanta l’APP Park4Dis per facilitar l’aparcament de les persones amb mobilitat reduïda

L’aplicació inclou la ubicació de places reservades a persones amb mobilitat reduïda i la normativa vigent d’estacionament del municipi.

Font: Ajuntament de Manlleu

La presentació pública a Manlleu d’aquesta aplicació serà el dissabte 19 de juny, de 10h a 13h, a la Pl. de Fra Bernadí (davant l’Ajuntament). Les primeres 100 persones amb mobilitat reduïda que assisteixin a la presentació i es descarreguin l’App “Park4Dis”, rebran un obsequi de l’Àrea de Promoció Social i Personal, una bateria auxiliar externa per carregar el mòbil.  Mostrant el carnet de mobilitat reduïda es podrà aparcar a l’aparcament de la plaça Fra Bernadí de forma gratuïta. A la presentació hi assistirà l'alcalde, Àlex Garrido, el regidor de Promoció Social i Personal, Pere Compte, i el regidor d'Indústria, Coneixement i Agenda Manlleu 2030, David Bosch.

La implementació d’aquesta aplicació a Manlleu ha estat possible gràcies a l'acord de col·laboració entre l'Ajuntament de Manlleu, Park4Dis i l’Associació de Diversitat Funcional d’Osona (ADFO). Aquesta APP té per objectiu optimitzar la informació per facilitar la mobilitat d'aquest col·lectiu, ja que permet consultar la ubicació de places d’aparcament reservades i entendre millor la normativa de la ciutat.

L’APP està disponible tant per dispositius Android com iOS. Ja hi ha moltes ciutats i pobles que també han geolocalitzat les seves places, així que aquesta APP pot ser una eina molt útil també en els desplaçaments fora del municipi.

Aquesta iniciativa conjunta entre l’Àrea de Promoció Social i Personal i l’Àrea de Planificació Estratègica, Transformació Digital i Govern Obert, està alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 Manlleu. En concret, contribueix a l’ODS 10 reduint les desigualtats que afecten a les persones amb discapacitat i a l’ODS 11 fomentant ciutats inclusives i transport accessible.

Manlleu Osona