21/01/2022 10:56 h.

L'AMERC referma la seva aposta per la mobilitat sostenible i la transició energètica per lluitar contra el canvi climàtic

L'AMERC referma la seva aposta per la mobilitat sostenible i la transición energética per lluitar contra el candi climàtic

Font: Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda

L'executiva de l'AMERC, presidida per l'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, s'ha reunit de manera telemàtica aquesta setmana per continuar treballant les dues iniciatives subvencionades, que són dos Living Lab (o experiències innovadores) sobre mobilitat i transició energètica. El regidor de Desenvolupament Local, Transició Energètica i Canvi Climàtic de l'Ajuntament de Santa Perpètua, Sergi Hernández, ha explicat que "s'ha fet una valoració molt positiva de l'execució d'una primera fase analítica i de planificació dels projectes" que ha permès a l'AMERC obtenir coneixement de la situació al territori i "acompanyar a moltes empreses a auditories energètiques per tal de reduir la petjada ecològica". A més, el Living Lab sobre transició energètica ha proporcionat dades per "estudiar el potencial d'explotació de les energies renovables i elaborar una eina per a que la ciutadania i les empreses puguin consultar el seu potencial d'estalvi fotovoltaic", tal com ha detallat el Sergi Hernández.

Pel que fa al projecte sobre mobilitat, el regidor ha destacat que l'AMERC ha detectat "deficiències de mobilitat en xarxes viàries segures que facilitin una mobilitat sostenible entre els municipis i els polígons industrials". Amb aquest inventari, l'organisme té l'objectiu de crear "una xarxa sostenible de mobilitat personal per facilitar els desplaçaments en vehicles de mobilitat personal i bicicletes" paral·lelament al reforç de l'estat de la senyalització viària.

El comitè executiu de l'AMERC ha refermat el seu compromís per lluitar contra el canvi climàtic apostant per la transició energètica i la mobilitat sostenible a partir de "polítiques que es desenvolupen a cada municipi i que és important plantejar-les de manera estratègica a l'Eix de la Riera de Caldes per guanyar efectivitat", ha explicat Hernández.

A l'última reunió l'AMERC va donar continuïtat a aquests dos projectes amb la implementació d'una fase de caire més executiu. D'aquesta manera, segons ha expressat el regidor, començarà un cicle de "reunions polítiques amb altres administracions responsables que han d'invertir en senyalització i abordar problemàtiques que afecten al conjunt de municipis". En aquestes s'inclouen les al·legacions presentades per l'Ajuntament de Santa Perpètua al Pla específic de mobilitat del Vallès, la conservació de Santiga, el col·lapse de la B-140 i la reducció de la velocitat a l'AP-7. A més, a la trobada es va aprovar la celebració d'una reunió extraordinària. Aquesta, tal com ha explicat Sergi Hernández, tindrà l'objectiu de posar en comú "estratègies municipals de transició energètica per compartir experiències públiques i establir les bases per una política conjunta al territori".

Santa Perpètua de Mogoda Vallès Occidental