21/07/2021 10:04 h.

L’Ajuntament inicia les obres de l’anella ciclista de Mataró que ampliarà i connectarà els carrils bici de la ciutat

Font: Ajuntament de Mataró

L’anella ciclista de Mataró vol facilitar i motivar la mobilitat amb aquest vehicle de manera quotidiana a la ciutat, incentivant un transvasament de desplaçaments que actualment es realitzen en vehicle privat cap a d’altres realitzats amb bicicleta. Per extensió, es preveu aconseguir una disminució dels nivells de partícules de CO2 presents a l’aire, que es calcula en 34,78 tones per cada quilòmetre de carril bici construït (l’equivalent a treure de la circulació 1.589 cotxes).

Les obres s’emmarquen en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mataró, que es va aprovar definitivament el passat març, així com en el Pacte per a la Mobilitat signat al 2016 per tots els grups municipals que llavors tenien representació a l’Ajuntament. Una de les línies estratègiques del nou Pla de Mobilitat és prioritzar el vianant i la bicicleta a la xarxa viària, i es marca com a repte per al 2024 aconseguir que el 50% dels desplaçaments a Mataró es facin a peu o amb bicicleta (un 41% al 2014), restant pes al vehicle privat.

Continuar llegint [enllaç extern]

Mataró Maresme