05/12/2022 15:44 h.

Comencen les obres del carril bici que connectarà el Centre d'Esplugues amb l'Hospitalet per Can Clota

Bona part seran trams segregats de la calçada de vehicles de motor, i d'altres, integrats

Font: Ajuntament d'Esplugues de Llobregat

A finals de novembre han començat els treballs per allargar l'actual xarxa de carrils per a bicicletes i altres vehicles de mobilitat personal (patinets, per exemple) d'Esplugues. En concret, s'està treballant per implantar un carril bici que connecti la rotonda d'avinguda Països Catalans i carrer Laurea Miró –per on ja passen carrils bici–, al barri Centre, amb el terme de l'Hospitalet per Can Clota i Can Cervera.

Un traçat ciclable que totalitza 2.115 metres de longitud, dels quals 1.270 corresponen a la creació de calçada segregada de la de cotxes i motos, que té com a objectiu millorar la interconnexió de la xarxa municipal i metropolitana, així com la mobilitat sostenible, en detriment del trànsit privat i per reduir la contaminació acústica i atmosfèrica.

650MAPAREFETCOMUNICACIOCARRILBICIESPLUGEUSCENTREHOSPITALETPERCANCLOTA.jpg

L'actuació es divideix en tres trams:

Tram 1: Nord de Can Clota. Seguirà el model de convivència ja emprat al carrer Laureà Miró entre El Pont d'Esplugues i Can Vidalet amb vehicles de motor, en què aquests tenen limitació de velocitat (normalment a 30 km/h). Naixerà a la rotonda de Països Catalans i transcorrerà pel carrer Josep Anselm Clavé fins al carrer de la Pau, per aquest i la plaça Sant Lluís de Gonzaga (tram en què la velocitat màxima serà de 20 km/h) i pel carrer Antoni Maria Gallissà i Sogué (on se suprimirà un dels dos carrils de circulació).

Tram 2: Carrer Lleialtat, des de la Pau fins a Pas del Sucre. Tram de 515 metres amb carril bici bidireccional, segregat de la resta de vehicles.

- Tram 3: Carrer Sant Salvador, Pas del Sucre i Camí de Can Boixeres. Amb 835 metres de longitud, constarà d'un carril bidireccional que arrencarà des de la confluència del carrer Sant Salvador amb Esmeragda i passarà per Pas del Sucre (on se suprimirà el carril en sentit l'Hospitalet entre Vic i Josep Anselm Clavé) i Camí de Can Boixeres (amb supressió d'un carril sentit l'Hospitalet fins a l'accés a la Ronda de Dalt i també un carril sentit Esplugues fins a la rotonda de Can Cervera). A la continuació cap a l'Hospitalet es torna a la convivència en carril amb vehicles de motor, amb velocitat limitada.

Les obres, amb un pressupost de més de 420.000 euros i subvenció del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Economia del Govern espanyol, tindran una durada aproximada d'uns sis mesos.

Esplugues de Llobregat