29/11/2021 12:15 h.

Comencen els treballs de construcció del carril bici de la rambla de Salvador Samà

Han començat els treballs corresponents a la construcció del nou carril bici de la rambla de Salvador Samà. El projecte presentat i consensuat durant la Mesa de Mobilitat de Vilanova i la Geltrú completa el tram ja existent, entre l'avinguda de Jaume Balmes i pas sota via.

Font: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Els treballs s'han iniciat de manera simultània en tres punts:

• Cantonada amb el carrer del Recreo (reforma de tota la cruïlla)
  • Cantonada amb el carrer Havana (redistribució de la càrrega i descàrrega)
  • Pas sota via

Quedarà pendent per més endavant el tram entre el carrer de Pere Jacas i el passeig de Ribes Roges.

Els treballs, que han de finalitzar en un termini de dos mesos, no afectaran la circulació de vehicles a la rambla de Salvador Samà. No obstant sí que hi haurà afectacions temporals als encreuaments amb carrer del Recreo i Francesc Macia, on el pas de vehicles estarà restringit durant les pròximes setmanes.

La implantació del nou carril bici comporta bàsicament canvis en els aparcaments de la zona blava, i a les zones de càrrega i descàrrega.

Carril bici a la rambla de Salvador Samà

L'eix ciclable de la rambla de Salvador Samà donarà resposta a la important demanda de connectar la ciutat de nord a sud amb una infraestructura segura per a patinets i bicicletes, diferent de l'eix rambla Principal - rambla de la Pau. Alhora, reforça l'efecte "xarxa ciclable",  necessària per propiciar el canvi a una mobilitat més sostenible, així com la millora de les connexions entre els equipaments municipals.

Carrer de l'Havana

Els treballs d'implantació del carril bici a la rambla de Salvador Samà suposen canvis en la mobilitat dels carrers més pròxims. Aquest és el cas del carrer de l'Havana on es realitzaran accions per reordenar de les zones de càrrega i descàrrega, amb l'objectiu de millorar la fluïdesa del trànsit de mercaderies a la zona centre.

Al centre, les persones

Des d'aquest 2021 s'estan fent passos per implementar, progressivament, el projecte Al centre, les persones, el nou pla de pacificació amb el qual es vol reduir el trànsit de vehicles motoritzats pel centre. L'objectiu és millorar els espais de socialització de la ciutat, millorant la seguretat de les persones que van a peu i reduint l'emissió de gasos de combustió. L'assoliment d'aquest objectiu implica, entre d'altres, l'ampliació i millora de la xarxa de carrils bici i de vies ciclables.

Vilanova i la Geltrú Garraf