29/09/2021 13:16 h.
Seguretat i qualitat ambiental dels entorns escolars
Seguretat i qualitat ambiental dels entorns escolars
Des del Seminari de Mobilitat i Infància s'ha desenvolupat una guia d'autoavaluació per tal que els ajuntaments puguin saber, a través d'11 indicadors, en quin es troben els entorns dels centres escolars, pel que fa a la qualitat ambiental i la mobilitat sostenible.
Editor: Diputació de Barcelona. Servei de Salut Pública
Any: 2021
Des del Seminari de Mobilitat i Infància s'ha desenvolupat una guia d'autoavaluació per tal que els ajuntaments puguin saber, a través d'11 indicadors, en quin es troben els entorns dels centres escolars, pel que fa a la qualitat ambiental i la mobilitat sostenible.
Els indicadors d'autoavaluació són els següents:
- Percentatge de centres escolars sense aparcament de cotxes dins del recinte escolar.
- Percentatge de centres escolars amb aparcament segur per a bicicletes i patinets.
- Percentatge de centres escolars que tenen horts escolars, cobertes verdes, jardí, jardí vertical, sostres verds, etc.
- Percentatge de centres escolars en l’entorn hi ha mesures de calmat del trànsit motoritzat per reduir la velocitat (màxim 20 km / h) i el nombre de vehicles.
- Percentatge de centres escolars que tenen limitat l’aparcament de cotxes o motos prop de l’entrada.
- Atès que no hi ha incidents i es respecten les normes, percentatge d’entorns escolars que NO necessiten presència policial / agents cívics per gestionar l’entrada i sortida.
- Percentatge de centres escolars amb un projecte de camí escolar implementat.
- Del total de km de carrers en un radi de 1.000 m al voltant de cada centre escolar, indicar el percentatge de km de carrils bici segregats (sense cotxes) que permeten l’ús autònom per part de la infància i adolescència.
- Percentatge de centres escolars que participen en programes educatius de promoció de l’ús quotidià de la bicicleta i seguretat viària.
- El municipi té limitada, per ordenança municipal, la velocitat màxima a 30 km / h de forma generalitzada a tot el municipi (no només el que estableix la DGT) i fa complir la normativa mitjançant control de velocitat.
- Percentatge d’estudiants de primària i secundària del municipi que van de manera autònoma (sense l’acompanyament d’un adult) a el centre escolar, ja sigui caminant, en patinet o en bici.