Diputació de Barcelona

28/07/2021 11:02 h.

Sant Boi comptarà amb un autobús 100% elèctric que circularà pel futur eix urbà de la carrtera C-245

L’AMB i els cinc ajuntaments metropolitans implicats han provat un model d’autobús de zero emissions que recorrerà en el futur el tram de Cornellà a Castelldefels

Font: Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

L'autobús és un model MAN Lion's City 18E, 100% elèctric i articulat. La prova del vehicle, que porta el distintiu Ecobus, servirà per analitzar-ne el consum d'energia de cara a la futura línia de Bus Metropolità M8 , que circularà pel futur nou eix de la C-245. El vehicle disposa d’unes bateries de 640 kWh, situades al sostre, que es carreguen de nit a les cotxeres.

L'alcaldessa, Lluïsa Moret, es refereix a aquest vehicle com " un bon exemple del nou model sostenible de transport públic per a la mobilitat metropolitana, plenament en la línia de l'aposta de Sant Boi per la sostenibilitat".

“Estem analitzant i comprovant l’evolució dels autobusos elèctrics amb més autonomia, que poden arribar fins a gairebé 16 hores en actiu, per al futur eix de la C 245. Recordem que la gran reforma que estem fent en aquest àmbit inclourà també un carril bus”, ha exposat Antoni Poveda, durant la visita. “Necessitem vehicles d’aquestes característiques i de gran capacitat per atendre la gran demanda de transport públic d’aquest eix ”, ha afegit.

El Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2019-2024, full de ruta de la mobilitat de l'organisme metropolità, demana la renovació de la flota i les millores del servei de bus metropolità l’AMB per seguir impulsant el transport públic i una mobilitat metropolitana més sostenible.

Continuar llegint (enllaç extern)

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.