17/12/2021 12:18 h.

Pas endavant per la transformació de Sant Vicenç dels Horts en Smart City

Pas endavant per la transformació de Sant Vicenç dels Horts en Smart City

La ciutat avança cap el que s’anomena Smart City – ciutats intel·ligents-, amb projectes que es basen en l’anàlisi de dades i l’adopció de tecnologies que permetin oferir uns millors serveis públics.

Font: Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha signat un conveni amb Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l’Enginyeria (CIMNE), una institució prestigiosa consorciada entre la Universitat Politècnica de Catalunya i la Generalitat, amb la cooperació de la UNESCO i els fons europeus de desenvolupament regional de la Unió Europea. L’objectiu de l’acord és el desenvolupament i implementació de solucions de comunicació, seguretat, sensorització i desencadenament de processos en el marc “smart cities” (ciutats intel·ligents), així com d’assessorament i formació pel que fa a noves tecnologies i gestió del canvi.

L’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Miguel Comino, ha explicat: “Aquest conveni ens permet situar Sant Vicenç com a un municipi innovador, una smart city de debò, que mira al futur. La tecnologia ens ha de permetre arribar millor a la ciutadania”. I ha destacat els beneficis que tindrà aquesta activació tecnològica: “Volem que la relació amb els vicentins i les vicentines sigui el més directa i el més fàcil possible. Sant Vicenç s’ha de posar al dia i ha de poder competir en tecnologia i en capacitat de resposta a la ciutadania com qualsevol altra ciutat. Treballem per tenir una ciutat pionera, que avança i que no té res a envejar a qualsevol altra ciutat de Catalunya”.

Aquest conveni és un paraigües que permetrà desenvolupar diferents projectes.

Un element clau serà la instal·lació de sensors per la ciutat. D’aquesta manera es podran analitzar les dades que rebin, així com preveure i anticipar qualsevol situació d’interès (alerta, risc, emergència, etc.) per ajudar a coordinar els recursos d’una manera més eficient, ràpida i eficaç i facilitar la presa de decisions en temps real. Fruit d’aquest anàlisi sorgiran nous projectes per la gestió del trànsit, l’impuls de la sostenibilitat, la millora de l’atenció a la ciutadania, etc. La col·laboració entre el consistori i el CIMNE tindrà una vigència de dos anys.

Sant Vicenç dels Horts Baix Llobregat

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.