caes

17/01/2022 14:55 h.

Es posa en marxa el servei de taxi a demanda al Masnou

Es posa en marxa el servei de taxi a demanda al Masnou

L’objectiu d’aquest nou servei és garantir el dret a la mobilitat dels col·lectius més vulnerables

Font: Ajuntament del Masnou

El taxi a demanda és un servei de transport públic que poden utilitzar les persones que tinguin 65 anys o més i les que hagin acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33%. En tots els casos, cal residir al Masnou i constar al padró d’habitants. En funció de la situació personal de l’usuari o usuària, s’estableix un nombre màxim de serveis per trimestre i any.

Com es pot utilitzar?

El taxi a demanda funcionarà de dilluns a divendres laborables, de 7 a 20 h. La persona usuària l’haurà de reservar amb antelació, trucant al número de telèfon 900 69 65 66, de dilluns a divendres laborables, entre les 8 i les 20 h. Com a mínim s’haurà de sol·licitar abans de les 15 h del dia anterior al desplaçament demandat. La persona usuària abonarà 2 euros per desplaçament. Si s’utilitza el servei de forma compartida, caldrà pagar aquesta mateixa quantitat per cada passatger.

Trajectes i parades

El taxi a demanda només es pot utilitzar per a desplaçaments circumscrits al terme municipal del Masnou i que tinguin l’origen o el final en algun dels següents indrets:

• CAP El Masnou
  • CAP Ocata
  • Parada del bus sanitari* (av. de Joan XXIII / c. del Berguedà)
  • *Línia 849, que connecta el Masnou amb l’hospital de Can Ruti i el centre de Badalona.
  • Estacions de tren del Masnou i d’Ocata
  • Centres mèdics i de rehabilitació del Masnou
  • Residències geriàtriques del Masnou
  • Casals de gent gran del Masnou
  • Complex Esportiu Municipal
  • Ajuntament, Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), Mercat i Edifici Centre, i altres equipaments municipals
  • Comissaria de la Policia Local
  • Cementiri municipal
  • Serveis religiosos

L’Ajuntament posa en marxa aquest servei amb la col·laboració de taxistes locals i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). S’estableix un període de quatre mesos per fer la prova pilot del servei.  Se n’avaluarà el funcionament i l’ús que n’hagi fet la ciutadania. En funció dels resultats, s’hi podrien introduir modificacions. De moment, l’Ajuntament del Masnou ha reservat 10.000 euros per finançar la subvenció parcial dels desplaçaments que demandin els col·lectius per als quals es posa en funcionament aquest nou servei de transport públic.

El Masnou Maresme

La teva privacitat és la nostra prioritat

• Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.