30/11/2022 09:40 h.

Entren en funcionament els dos aparcabicis tancats a La Llagosta

Entren en funcionament els dos aparcabicis tancats

Font: Ajuntament de La Llagosta

Ja es poden fer servir els dos aparcabicis tancats que ha instal·lat l’Ajuntament de la Llagosta al costat de l’estació de trens. Cada box modular té una capacitat per a cinc bicicletes. El registre al sistema d’aparcament dóna dret a estacionar gratuïtament una bicicleta per un temps màxim de 48 hores consecutives. Aquesta limitació s’ha establert per facilitar la rotació de persones usuàries. En cas d’excedir el màxim temps permès d’aparcament continuat, es penalitzarà l’usuari amb dies no hàbils per al servei, a comptar immediatament després de la retirada de la bicicleta.

Els aparcabicis funcionen amb una aplicació de mòbil. Les persones usuàries han de subscriure’s al contracte corresponent a través del web www.parkingverde.com o de l’aplicació Pverde. El telèfon d’informació del servei és el 673 692 043 de dilluns a divendres de 8.30 a 16.30 h.

Els dos mòduls han costat uns 18.000 euros. Per portar a terme aquest projecte, l’Ajuntament de la Llagosta ha rebut una subvenció de 17.000 euros de l’Autoritat del Transport Metropolità en el marc del Projecte pilot de mesures ambientals per la mobilitat laboral Besòs-Congost-Mogent, que ha estat finançat amb el Fons per a la protecció de l’ambient atmosfèric del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat. Aquest fons es nodreix dels ingressos derivats dels impostos ambientals que graven les emissions contaminants a l’atmosfera i de les sancions imposades per l’administració de la Generalitat com a conseqüència d’infraccions de la normativa que regula la contaminació atmosfèrica.

La Llagosta Vallès Oriental