28/07/2021 11:35 h.

El nou carril bici de Sant Feliu de Llobregat a la carretera Sànson ja és transitable

El tram forma part de la xarxa metropolitana de carrils bici, la BiciVia

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

L'Ajuntament ha posat en funcionament l'itinerari pedalable de la carretera Sànson, situat entre el carrer de Mataró i la rotonda del carrer de Comerç. L'actuació ha permès implementar un nou carril bici bidireccional, segregat en calçada, que connecta el barri de Les Grases amb la resta de la ciutat. Aquest carril ofereix a la ciutadania una alternativa pedalable per accedir a diferents llocs de feina, lleure o estudi situats a l'Escola Mestral, l'Escola d'Adults, l'entorn del pavelló esportiu Andrey Xepkin, la Comissaria de Mossos, o el nucli d'empreses situades en la zona, entre d'altres. També representa l'alternativa segura a l'ús indegut de la vorera, que actualment feien servir indegudament moltes persones usuàries, atesa la pronunciada pendent i la inseguretat de compartir espai a la calçada amb vehicles pesants en un carrer amb gran volum de trànsit.

El nou itinerari pedalable també connectarà en el futur amb el carril bici del carrer d'Indústria, que a dia d'avui acaba abans de les vies del tren. Aquest últim tram entre les vies i el carrer de Mataró restarà pendent del soterrament, que preveu afectar aquest àmbit de manera important. També connectarà amb altres punts de la xarxa pedalable de la ciutat, com els carrils bici de Mataró, riera de la Salut i rambla de Marquesa de Castellbell

Millores en l'entorn

A banda de la creació del carril bici, protegit pels separadors del cordó d'estacionament, l'actuació ha comportat tot un seguit de canvis i reordenacions. S'ha incrementat en 22 places l'estacionament situat en el tram final de la rambla de Marquesa de Castellbell, entre els carrers de Joan Fuster Ortells i Joan N. García Nieto, canviant l'espai anterior per estacionament en bateria. També s'han realitzat obres d'arranjament a l'aparcament de Les Grases, davant de la plaça de la Salut, per oferir més capacitat d'estacionament. D'altra banda, s'ha delimitat la cruïlla de Sànson amb el carrer de Teixidores de manera més adequada, i s'ha donat resposta a una petició històrica del veïnat de la zona implantant un nou pas de vianants en aquest punt.

Una altra millora derivada d'aquesta actuació ha estat la reubicació de contenidors en diferents trams. Concretament, entre els carrers de Mataró i Sagrament s'han situat en el sentit contrari, i en el segment entre Rambla i la rotonda del carrer del Comerç es canvien al costat dret sentit pujada, on s'han habilitat dos passos de vianants per facilitar l'accés a aquests.

Per últim s'han unificat les dues parades de transport públic de la carretera Sànson en una sola, situada a l'alçada del carrer de Teixidores. Aquesta nova parada manté la cobertura territorial del servei de transport públic, que millora a més el seu accés degut als nous passos de vianants, i permetrà la futura instal·lació d'una marquesina, que no era possible col·locar en les anteriors ubicacions.

La implantació del nou carril bici dona continuïtat a d'altres actuacions similars ja executades durant els darrers dos anys en els carrers d'Armenteres, Clementina Arderiu, Pla, Laureà Miró i Marquès de Monistrol. Entre d'altres, aquest conjunt d'intervencions permeten completar una xarxa bàsica pedalable a la ciutat que sigui contínua, segura i que connecti tots els barris de Sant Feliu, fomentant una mobilitat més sostenible al municipi, adaptant la ciutat al procés del Soterrament, i donant compliment als acords del Pacte de Ciutat.

L'AMB ha donat suport al llarg de tota la planificació i execució del projecte. L'ens metropolità ha atorgat una subvenció econòmica que ha permès finançar el 50% de l'actuació, i que té com a objectiu contribuir amb els ajuntaments a completar els itineraris de la xarxa bàsica i secundària de la xarxa pedalable metropolitana, anomenada Bicivia.

Sant Feliu de Llobregat Baix Llobregat