La carretera BV-5022 és la que utilitzen els veïns de Cabrils per accedir al municipi venint des de la carretera N-II i el municipi de Vilassar de Mar. El tram de la BV-5022 situat entre els P.Q. 1,660 i el 1,920 és una recta amb bona visibilitat en els dos sentits de circulació.
El tram és conflictiu per l'elevada velocitat a que circulen els vehicles (només un 26,60% respecta la restricció de velocitat de 50 km/h) i per ser tram de concentració d'accidents: a la Secció de Seguretat Viària el tram en estudi està classificat com a tram d'alt risc d'accidentalitat. |
||||||||||||
Plànol de situació |
El Servei de Vies Locals de la Diputació de Barcelona, com a administració competent en la gestió d'aquesta carretera, va redactar i executar un projecte per tal de reordenar els espais necessaris per a la implantació d’una parada d’autobusos per cada sentit de circulació amb pas de vianants semaforitzat, i d’habilitar un itinerari de vianants segur entre el pont sobre la C-32 que ja disposa de vorera i de les mesures de seguretat adients, i l' àmbit de la parada d’autobusos projectat a la carretera BV-5022.
Les principals característiques de l'actuació són les següents:
En el marge esquerre, es planteja una amplada aprofitable de 5.00 m, quedant 0.50 m a cap de talús. La distribució de l’espai serà la següent:
En el marge dret es retranqueja la línia de vorera existent en paral·lel a la línia blanca per tal de separar la parada de bus, del carril de desacceleració existent propi de la intersecció.
Les obres necessàries previstes per a la implantació de la vorera al marge dret de la carretera entre els P.Q. 1,660 i el 1,840 són les següents:
L'ordenació de l'espai de l'entorn de la parada de l'autobús ha millorat substancialment la seguretat dels vianants i usuaris del bus. D'aquesta manera es pot realitzar la maniobra de pujada i baixada de passatgers sense perill per aquests.
El semàfor per vianants, instal.lat al costat de la parada d'autobusos facilita el creuament als vianants amb total seguretat, sobretot tenint en compte les importants intensitats en hora punta i les altes velocitats d'aquest tram.
El fet que la parada d'autobús estigui situada fora dels carrisl de circulació facilita que l'autobús no suposi un obstacle per als vehicles que circulen per la carretera i per tant, suposa un increment de la seguretat, també per als vehicles que hi circulen.
Així mateix, la vorera construïda en paral.lel a la carretera facilita el desplaçament a peu en aquest espai, i incrementa la seguretat dels vianants, sobretot tenint en compte que aquest tram té una important circulació de vianants.
Any de l'actuació: 2007
Empresa constructora: CATALANA D'OBRES I REGS, S.A.
Pressupost d’actuació: 200.000 € (aproximadament)
Valentí Aceña Ramos
Oficina Tècnica d'Infraestructures Viàries Locals
Gerència de Serveis en Infraestructures Viàries i Mobilitat
Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge
Diputació de Barcelona
acenarv@diba.cat
Vista general de la parada de bus on s'ha realitzat l'actuació.
Vista general de la parada de bus on s'ha realitzat l'actuació.
Vista general de la parada de bus on s'ha realitzat l'actuació.
Vista de la parada de bus en el moment de pujada i baixada de passatgers on es pot apreciar que l'autobús pot col.locar-se en un espai específic per realitzar aquesta maniobra, sense ser cap obstacle per la resta de vehicles.
Situació prèvia a l'actuació on es pot apreciar les marques sobre el terreny, senyal inequívoc de l'existència d'un flux constant de pas de vianants per aquesta zona.
Vista prèvia a l'actuació os es pot apreciar la manca d'urbanització de la zona de la parada de bus.