Una "xicana" és una alteració provocada de la trajectòria d'una carretera, en forma de ziga-zaga, que té com a objectiu la reducció de la velocitat dels vehicles que circules per aquest tram. |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Aquesta alteració de la trajectòria provoca que el conductor hagi de reduir la seva velocitat per superar les corbes amb seguretat. | ||||||||||||||||||
Segons un estudi del Servei de Seguretat Viària de la Comunitat Valenciana els valors de reducció de la velocitat són els següents, en funció de la longitud de les diferents fases de la xicana: | ||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
En el cas de Sant Celoni l'esquema de l'obra realitzada és una alteració de la trajectòria de 20 x 20 x 20, que es va considerar suficient per adaptar la velocitat dels conductors a les condicions del tram de la carretera. |
Tot seguit es presenta un resum de les medicions realitzades en le tram de carretera segons les diferents actuacions realitzades:
|
Per tal d'obtenir més informació sobre elements reductors de velocitat es recomana la consulta del Quadern de mobilitat nº 1 publicat a la Xarxa MOBAL
Any de l'actuació: 2006
Realitzat per: Servei de Vies Locals. Diputació de Barcelona
Paloma Sanchez-Contador Escudero
Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local
Gerència de Serveis en Infraestructures Viàries i Mobilitat
Diputació de Barcelona
sanchezcontadorep@diba.cat
Situació prèvia on es poden veure les bandes sonores que es van instal.lar inicialment.
Imatge amb la xicana un cop finalitzada l'actuació.
Imatge de la xicana un cop finalitzada l'actuació.
Imatge de la xicana un cop finalitzada l'actuació.
Imatge de la xicana un cop finalitzada l'actuació.
Imatge de la xicana un cop finalitzada l'actuació.