Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal
Etiquetes
Continguts etiquetats amb l'etiqueta: Participació ciutadana

Bones pràctiques





CARDEDEU - L’encaix de la bicicleta a l’espai urbà i altres actuacions de mobilitat sostenible
2007 - 2011 - Cardedeu

Des de l’elaboració del Pla de Mobilitat l’any 2006, el municipi de Cardedeu ha impulsat diverses actuacions per afavorir l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport al seu espai públic.

Aquestes accions s’emmarquen en els objectius del Compromís per a la Mobilitat i la Millora Urbana de Cardedeu -un dels quals és fomentar la mobilitat no contaminant i dissenyar espais per a l’ús de la bicicleta– i han anat acompanyades d’altres mesures per donar més protagonisme al vianant al carrer, fomentar el transport públic col·lectiu urbà i pacificar el trànsit.


GRANOLLERS: L
2011 - Granollers

L’Ajuntament de Granollers, amb el suport de la Diputació de Barcelona (Xarxa de municipis), va impulsar l’any 2005 la recollida d’informació de base per a l’elaboració del primer Pla de Mobilitat Urbana a Catalunya (aprovat conforme a la Llei de mobilitat del 2003), procés que es va perllongar fins el juny del 2009, quan va ser aprovat el document definitiu. Durant el procés, que va comptar amb la participació dels diferents agents socials i econòmics del municipi, es va consensuar el Pacte per la Mobilitat (2006) i es va crear el Consell de la Mobilitat (2007).

Les mesures impulsades han contribuït a ampliar l’espai dedicat als vianants, calmar el trànsit i reduir la circulació de pas a l’interior del municipi.


Transformació d’una via convencional en un
2011 - Granollers

Del 15 al 25 de setembre de 2011, l’Ajuntament de Granollers va realitzar una prova pilot al carrer Miquel de Ricomà, una via amb voreres estretes, un cordó d’aparcament i un sentit de circulació.

La prova va consistir en realitzar un nou disseny de l’espai perquè la via deixés temporalment de servir de forma prioritària per al desplaçament (de cotxes, vianants o bicicletes) per convertir-se en un espai que fomentés la convivència i el contacte ciutadà (joc d’infants, trobada de veïns o la mera contemplació).

L’actuació no pot comparar-se amb les experiències de transformació dels centres històrics en espais per a vianants i d’activitat comercial, ja que mentre aquestes darreres comptaven des del seu plantejament amb una gran massa potencial d’usuaris (cosa que garantia en gran mesura el seu èxit), en aquest cas l’ús de l’espai que es pretenia promoure era totalment inexistent o, si més no, latent.




2006 - 2018. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Política de privacitat