Logo Diputaci Barcelona
Pla de mobilitat urbana de Terrassa 2016 - 2021
Data última actualització: 16/11/2017

El passat 14 de novembre es va realitzar el lliurament definitiu del Pla de mobilitat de Terrassa 2016 - 2021 per part de la Diputació de Barcelona a l'Ajuntament de Terrassa

La Diputació de Barcelona ha realitzat el Pla de mobilitat urbana del municipi de Terrassa, un document bàsic per configurar les estratègies a realitzar en el municipi i que és obligatori pels municipis metropolitans de més de 20.000 habitants així com per aquells inclosos en les zones de protecció especial de l’ambient atmosfèric per als contaminants diòxid de nitrogen i partícules ultrafines de les comarques del Vallès i el Baix Llobregat. El treball es va lliurar el pasat 14 de novembre pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, al regidor d’Urbanisme, Obres Públiques i Mobilitat, Marc Armengol Puig.

El Pla de mobilitat urbana de Terrassa queda integrat en un conjunt de quatre plans que es desenvolupen de maner transversal i tenen una estratègia comuna com és la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat ambiental de la ciutat. Així, els objectius d’aquest Pla és configurar un model de transport més eficient per millorar la competitivitat del sistema productiu, augmentar la integració social trot adoptant una accessibilitat més universal i incrementar la qualitat del vida dels ciutadans. El Pla també vol aportar més seguretat en els desplaçaments així com establir unes pautes de mobilitat més sostenibles.

Entre les diferents propostes incloses en el document, el Pla estableix una nova jerarquització viària del municipi, l’ampliació de la xarxa per a vianants, la creació d’itineraris i aparcaments per a bicicletes i el foment de la intermodalitat amb el bus, com també incrementar la velocitat comercial del transport públic, l’accessibilitat del servei, la informació a l’usuari la intermodalitat.

El Pla també proposa regular tot l’estacionament en calçada en un àmbit central, la creació duna ZUAP (Zones urbanes d'atmosfera protegida), la disminució del trànsit del vehicle privat motoritzat a l’entorn dels centres escolars, com també la redacció i aprovació de l’ordenança integrada de mobilitat, la creació de l’Observatori de Mobilitat de Terrassa i la organització de campanyes de promoció i sensibilització sobre mobilitat entre la població.

En aquest enllaç es poden consultar els documents que s'integren en el PMUS de Terrassa 2016 - 2021

Cercador d'articles

Cerca per paraula:

Recull de premsa

2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerncia de Serveis d'Infraestructures Viries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.

Avs legal