Logo Diputaci Barcelona
Xarxa mobal
596 quil騧etres segurs per als motoristes
Data última actualització: 21/04/2015

En el període 2012-2015, la Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, ha invertit 5,8 MEUR per millorar les contencions de seguretat per als motoristes a la xarxa viària

 

Està demostrat que, si hi ha un accident entre vehicles, els motoristes són la part més feble. El seu cos és el para-xocs que rep primer i més durament, i en el cas dels accidents a la carretera, hi ha afegit el perill de xocar contra la barrera lateral instal•lada perquè els vehicles no surtin de la calçada. Aquí és on intervenen els Sistemes de Protecció per a Motoristes (SPM), que s’han demostrat efectius per reduir la sinistralitat, minimitzar les conseqüències d’una possible sortida de la via, fer menys greus les lesions als motoristes i, de manera general, millorar les característiques físiques de les infraestructures viàries, i incrementar les condicions d’ús, confort i seguretat.

És per això que, en el període 2012-2015, la Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, ha invertit 5,8 MEUR per millorar les contencions de seguretat per als motoristes a la xarxa viària, xifra que suposa dues vegades la inversió total realitzada fins a l’any 2011. Aquestes actuacions signifiquen que actualment hi ha 596 quilòmetres de carreteres que són segures per als motoristes, el que suposa un 40% de la xarxa viària interurbana de la Diputació.

De fet, l’accidentalitat de vehicles de dues rodes, majoritàriament motocicletes, ocupa cada vegada més una proporció major en el conjunt de l’accidentalitat de la xarxa de carreteres locals. Però els Sistemes de Protecció de Motoristes (SPM) s’han demostrat eficaços per protegir tant els motoristes com la resta d’usuaris de vehicles de dues rodes perquè eviten l’impacte directe del motorista contra els suports de les barreres laterals de la carretera i eviten també que el motorista passi per sota aquesta tanca i impacti contra l’obstacle o bé caigui pel desnivell protegit per la contenció.

Avui en dia, tots els projectes que incorporen contencions de vehicles ja contemplen les corresponents correccions per a motoristes. Però encara hi ha molts trams de carreteres que es van fer abans de la normativa actual i, per això, necessiten una actuació per instal•lar Sistemes de Protecció per a Motoristes. Els projectes dels SPM i de barreres actuen sobre carreteres senceres i es prioritzen aquelles vies que presentin un índex de sinistralitat més elevat d’accidents de moto i, en aquelles vies sense accidentalitat registrada, l’ordre d’actuació es prioritza segons els nivell de trànsit.

Són, en definitiva, una aposta per a la seguretat dels motoristes en particular i dels conductors en general.

Exemples de sistemes de protecció per a motoristes instal·lats a les carreteres locals

Exemples de sistemes de protecció per a motoristes instal·lats a les carreteres locals

Cercador d'articles


Cerca per paraula:

Temàtica


Notícies de la xarxa local de carreteres


Butlletí MOBAL


T'ha interessat aquest contingut? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL i t'enviarem els articles que publiquem al teu correu electrònic

Recull de premsa



2006 - 2018. Xarxa MOBAL. Ger鑞cia de Serveis d'Infraestructures Vi鄏ies i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Pol韙ica de privacitat