Joaquim Ferrer presenta diverses obres d'infraestructures que la Diputació fa a Manlleu
Data última actualització: 24/04/2014

La inversió total de les actuacions és de 2 MEUR

El vicepresident tercer i responsable de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, Joaquim Ferrer, acompanyat de l'alcalde de Manlleu, Pere Prat, va presentar ahir el programa d'inversions en obres d'infraestructura que realitzarà la Diputació de Barcelona en els propers mesos en aquesta ciutat. A la presentació van assistir també Josep Salom, alcalde de Tona i diputat d'Esports, i Josep M. Anglada, regidor de Promoció Econòmica, així com els responsables d'infraestructures de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat.

Entre les obres a realitzar hi ha l'ampliació del pont de Can Molas i la construcció d'una rotonda de radi reduït a la cruïlla de la carretera B-522 amb el passeig del Ter, i una altra rotonda a la cruïlla de la BV-5224 i el carrer Cavalleria, amb un pressupost global de 2 MEUR.

Precisament, la carretera BV4608, que té el seu origen a Sant Agustí de Lluçanès, és un dels principals accessos a Manlleu, amb un volum de trànsit important de més de 8.000 vehicles al dia. La seva accidentalitat en els últims anys la classifica com un tram de concentració d'accidents i es tracta, per tant, d'un tram d'actuació preferent per a la millora de la seguretat viària.

Aquesta actuació ha de comportar una anàlisi del control d'accessos i de la millora de l'amplada en aquells trams que no compleixen amb els criteris de la Diputació. L'estudi presenta quatre possibles alternatives, tot i que totes contemplen una millora del traçat i eixamplament i un control i ordenació dels accessos.

Així mateix, s'estan realitzant també les obres de rehabilitació d'emergència del pont de la Gleva, a la BV-4608 sobre el riu Ter, amb un termini d'execució de nou mesos, dels quals sis estarà tallat al trànsit, el que comportarà el desviament del trànsit en aquest punt, que actualment és d'uns 5.000 vehicles al dia.

Cercador d'articles

Cerca per paraula:

Temàtica

Recull de premsa

2006 - 2018. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.