Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Bones pràctiques

Mobilitat a peu:

Any: 2017
Municipi: Premià de Mar

El municipi de Premià de Mar és un dels més importants del Baix Maresme, tant per població (27.866 hab.) com per activitats social, comercial i econòmica. 

Aquesta bona pràctica explica com el municipi ha treballat la zona de prioritat de vianants del centre urbà, defugint del model de pilones, sinó utilitzant elements de mobiliari urbà, principalment jardineres i col·locant-les de manera estratègica en l’espai públic. 

El resultat, al llarg dels anys, ha estat la consolidació d’un espai públic de molta qualitat al centre urbà i que gaudeix de gran acceptació entre veïns i comerciants. 

Paraules clau: Carrers per a vianants,

Any: 2017
Municipi: Sant Just Desvern

La següent bona pràctica mostra l’experiència de Sant Just Desvern en el redisseny de 4 cruïlles per a fer-les més segures i còmodes per als vianants. Les actuacions dutes a terme es basen en l'anomenat urbanisme low cost, és a dir, actuacions d'un cost moderat i de ràpida execució que permeten reorganitzar l'ús de l’espai públic per tal de millorar les condicions de mobilitat dels vianants. 

Paraules clau: Disseny urbà, Mobilitat a peu,

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3
Any: 2011
Municipi: Granollers

Del 15 al 25 de setembre de 2011, l’Ajuntament de Granollers va realitzar una prova pilot al carrer Miquel de Ricomà, una via amb voreres estretes, un cordó d’aparcament i un sentit de circulació.

La prova va consistir en realitzar un nou disseny de l’espai perquè la via deixés temporalment de servir de forma prioritària per al desplaçament (de cotxes, vianants o bicicletes) per convertir-se en un espai que fomentés la convivència i el contacte ciutadà (joc d’infants, trobada de veïns o la mera contemplació).

L’actuació no pot comparar-se amb les experiències de transformació dels centres històrics en espais per a vianants i d’activitat comercial, ja que mentre aquestes darreres comptaven des del seu plantejament amb una gran massa potencial d’usuaris (cosa que garantia en gran mesura el seu èxit), en aquest cas l’ús de l’espai que es pretenia promoure era totalment inexistent o, si més no, latent.


imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2

imatge 1
imatge 2
imatge 3
Any: 2007
Municipi: Centelles
Paraules clau: Camins escolars,

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3



2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal