Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Bones pràctiques

Planificació de la mobilitat:

imatge 1
imatge 2
Any: 2011
Municipi: Sant Cugat del Vallès

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), integrada en la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), porta a terme des de l’any 1999 diverses iniciatives per conèixer els hàbits de desplaçament dels estudiants i treballadors i implantar millores d’accés al seu edifici, així com incorporar la mobilitat sostenible en el pla dels estudis que s’hi cursen.

En aquest context, l’any 2007 es crea el Grup de treball de mobilitat sostenible de l’ETSAV, i l’any 2011 es presenta el Pla de mobilitat, document que s’emmarca en l’estratègia de sostenibilitat i en les polítiques institucionals en matèria de mobilitat de la UPC.

Actuacions descrites:

  • Els inicis de l’estudi de la mobilitat sostenible a l’ETSAV i les diverses actuacions impulsades.
  • L’elaboració del Pla de mobilitat de l’ETSAV i les propostes d’actuació.
  • L’estratègia de mobilitat sostenible al conjunt de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

imatge 1
imatge 2
imatge 3
Any: 2011
Municipi: Granollers

L’Ajuntament de Granollers, amb el suport de la Diputació de Barcelona (Xarxa de municipis), va impulsar l’any 2005 la recollida d’informació de base per a l’elaboració del primer Pla de Mobilitat Urbana a Catalunya (aprovat conforme a la Llei de mobilitat del 2003), procés que es va perllongar fins el juny del 2009, quan va ser aprovat el document definitiu. Durant el procés, que va comptar amb la participació dels diferents agents socials i econòmics del municipi, es va consensuar el Pacte per la Mobilitat (2006) i es va crear el Consell de la Mobilitat (2007).

Les mesures impulsades han contribuït a ampliar l’espai dedicat als vianants, calmar el trànsit i reduir la circulació de pas a l’interior del municipi.


imatge 1
imatge 2
imatge 3
Any: 2011
Municipi: Cerdanyola del Vallès

La Universitat Autònoma de Barcelona va començar a diagnosticar les característiques de la mobilitat i l’accessibilitat de la població universitària als seus centres l’any 1998, i des de l’any 2001 realitza enquestes periòdiques per conèixer els hàbits de la comunitat universitària en aquesta qüestió.

La informació i dades aportades per aquests estudis, així com pel Pla de mobilitat elaborat l’any 2008, han permès ampliar i adaptar progressivament l’oferta de transport públic col·lectiu a les necessitats de la comunitat, a més d’impulsar diverses actuacions per fomentar la mobilitat a peu i en bicicleta i reduir l’ús del vehicle privat a motor, en especial a l’interior del campus universitari.

 


imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
imatge 2
imatge 3

imatge 1
Any: 2008
Municipi: Avinyó, Balsareny, Callús, Cardona, Castellbell i el Vilar, Castellgalí, Estany (L'), Fonollosa, Gaià, Sant Salvador de Guardiola, Manresa, Monistrol de Montserrat, Moià, Navarcles, Navàs, Rajadell, Pont de Vilomara i Rocafort (El), Sallent, Santpedor, Sant Feliu Sasserra, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Mateu de Bages, Sant Vicenç de Castellet, Súria

imatge 1
imatge 2
imatge 3
Any: 2007
Municipi: Centelles
Paraules clau: Camins escolars,

imatge 1
imatge 2
imatge 3


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal