Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal
Jornades
VII Jornada tècnica de mobilitat 2010:

3 de juny de 2010. Sala d'Actes de l'Edifici del Vagó. Recinte de l'Escola Industrial

La Diputació de Barcelona, mitjançant l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local, promou anualment unes jornades tècniques en matèria de mobilitat que han esdevingut punt de trobada de tècnics, professionals i responsables d'administracions públiques que treballen en l'àmbit de les polítiques de mobilitat local.

La temàtica de la jornada d'aquest any s'ha centrat en establir criteris de planificació i bones pràctiques en l'àmbit de la mobilitat. Segons la normativa actual hi ha, a la província de Barcelona, 56 municipis que estan obligats a realitzar un Pla de mobilitat urbana, la qual cosa posa de manifest la necessitat d'establir criteris comuns entre tots els agents implicats per aconseguir que aquests plans siguin eines útils per a les administracions locals.

Al mateix temps, el Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona determina les actuacions en matèria de mobilitat del conjunt de l'àmbit metropolità. És necessari, doncs, que els plans de mobilitat urbana de cada municipi siguin coherents amb les propostes del PDM. En aquest sentit la Diputació de Barcelona ha presentat dos publicacions: Plans de mobilitat urbana. Reflexions i criteris d’elaboració i Plans de mobilitat urbana. Directrius tècniques per a la seva elaboració amb l'objectiu de facilitar el desenvolupament dels plans de mobilitat, tant des del punt de vista de les empreses consultores com des del punt de vista dels tècnics municipals. Per part de l'ATM, també s'ha presentat un aplicatiu que permet fer un seguiment d'un Pla de mobilitat urbana i comprovar que està redactat segons les especificacions determinades per l'ATM que, segons la llei de mobilitat, ha d'emetre un informe dels Plans de mobilitat urbana que es realitzin a la Regió Metropolitana de Barcelona

Un altre aspecte de gran importància que s'ha tractat a les jornades és el cost i finançament de la mobilitat, amb un estudi comparatiu entre el sistema de transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona i d'altres ciutat europees.

La jornada també ha permès conèixer de primera mà el cas de municipis que han desenvolupat el seu pla de mobilitat. S'ha presentat el cas de Granollers com a exemple de PMU i el cas de l’Ajuntament de Badalona com a exemple de pla de desplaçaments d’edificis públics.

Per últim, s'han presentat dos llibres relacionats amb la mobilitat. El primer, el llibre implantació del pas de vianants a les travesseres urbanes, que dóna criteris per a gestionar satisfactòriament la seguretat viària de les travesseres urbanes i el segon llibre, accessibilitat al tren en cadira de rodes, és el resultat d’un exhaustiu estudi realitzat amb la col.laboració de persones amb discapacitat i que analitza com millorar el gap d’embarcament als vehicles ferroviaris.


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal