Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Vídeo del mes

última actualització: 21/09/2017
Enviar  |  Subscripció

Bus Rapid Transport i bicicleta pública a Guangzhou (Xina)

L'Institut of Transportation and Development Policy (ITDP), és una entitat de nivell mundial que agrupa diversos països de tot el món amb l’objectiu de promoure models de mobilitat sostenibles i equitatius.

L’entitat atorga, anualment, el premi de transport sostenible a una ciutat de tot el món en el reconeixement d'un lideratge excepcional i en la posada en pràctica d'estratègies de transport innovadores que protegeixen el medi ambient i millorin la seguretat, alhora que millorin l'eficiència del transport per a tots els usuaris. Aquest mes d'abril s'ha atorgat el premi 2011 a la ciutat xinesa de Guangzhou pel seu sistema de Bus Rapid Transport (BRT). En el següent vídeo es presenta aquest sistema de transport públic urbà.

La ciutat de Guangzhou és una de les més grans de la Xina, amb una població de quasi 10 milions de persones en tota l’àrea metropolitana. Degut a la gran densitat de població, la ciutat pateix greus problemes de col•lapse circulatori, per això, el mes de febrer de l’any 2010 es va posar en funcionament el projecte del Bus Rapid Transport. Aquest projecte consisteix en un conjunt de corredors d’ús específic  situats a les principals artèries de la ciutat i que permeten que el transport públic pugui circular amb fluïdesa, sense veure’s afectat pel grau de congestió de les vies.

El sistema BRT està dissenyat per poder maximitzar la capacitat i eficiència en la mobilitat, per exemple, el pagament del tiquet de bus es fa en el moment d’entrar a la parada de bus, i, per tant, no és necessari pagar en el moment de l’embarcament la qual cosa redueix molt el temps de parada dels busos. Les parades de bus també tenen doble carril per tal de facilitar l’avançament entre busos en el moment de l’entrada o sortida de la parada.

El sistema de BRT  mou uns 800.000 viatges al dia, amb puntes de fins a 27.000 passatgers per hora i per direcció, dades comparables a un sistema de metro convencional, per exemple, el metro de Barcelona transporta aproximadament un milió de persones per dia.

La  posada en funcionament del BRT  s’ha pensant per facilitar l’intercanvi amb d’altres mitjans de transport. En moltes de les parades del BRT existeixen parades de metro i en cada parada de BRT hi ha una estació de bicicletes públiques, que sumen un total de 5.000 bicicletes, que permeten augmentar l’àrea d’influència del BRT.

T'ha interessat aquest article? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL - pàgina de subscripció al butlletí MOBAL

Si tens referència d'algun vídeo o document que no figura en aquesta llista i vols publicar-lo ens ho pots fer saber en la següent adreça de correu electrònic: xarxamobal@diba.cat


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal