Última actualització 9/22/2009

Vic també aposta pel Bicing

A finals d'aquest any 2009 es posarà en funcionament el nou servei de bicicleta pública de Vic amb 15 bicicletes i sis punts d'estacionament.

El model de bicicleta triat és d'una empresa catalana que ja utilitza l'Ambicia't de Granollers

Segons ha anunciat l'Ajuntament de Vic, a finals d'aquest any 2009 s'implantarà un sistema automàtic de préstec de bicicletes. El servei començarà amb 15 bicicletes i 6 punts d'estacionament i s'anirà incrementant progressivament amb 15 bicicletes més.

Les zones on s’ubicaran les estacions seran aquelles on hi hagi zona blava ja que s’utilitzaran els parquímetres per a fer ús del servei de bicicletes amb la targeta que facilitarà l’Ajuntament.

Pel que fa a les tarifes que haurà d’assumir l’usuari, l’Ajuntament preveu que per la inscripció al servei només s’hagi de fer una aportació d’una quantitat en concepte de fiança i pel que fa als preus d’ús de les bicicletes es preveuen quantitats molt reduïdes per tal d’incentivar-ne l’ús.

El model de bicicleta que ha triat l’Ajuntament és el mateix que s’està utilitzant al servei de bicicleta pública de Granollers, fabricat per l’empresa catalana Urbikes. Es tracta d’un model de bicicleta robust que està pensat per minimitzar-ne el manteniment. Les rodes no són pneumàtiques sinó que són de goma massissa per evitar les punxades. Les bicicletes no tenen cadena sinó que funcionen amb una transmissió cònica, el quadre és molt més robust i resistent als actes vandàlics i a l’ús continuat i el fre de darrera és contrapedal evitant així tots els components  externs del fre.

Finançament del servei

El cost inicial d’implantació del servei de bici pública el finançaran el Ministeri de Foment i la Diputació de Barcelona. Pel que fa al cost del manteniment del servei, és a dir de reparacions de bicicletes i de redistribució de les mateixes en les diferents estacions se’n farà càrrec la Fundació Trueta.

Millores del carril bici i pla de mobilitat

La posada en funcionament del sistema de préstec de bicicletes de Vic té el principal objectiu d’anar introduint l’hàbit de la mobilitat en aquest mitjà de transport. A part d’aquesta mesura en els darrers anys l’Ajuntament ha impulsat diverses millores de la xarxa de carrils bici de la ciutat com per exemple la construcció del carril bici de l’Estadi inaugurat el passat mes de Març. Actualment la ciutat compta amb uns 17 quilòmetres de carrils bici i una previsió d’ampliació de la xarxa en 18 quilòmetres durant els propers anys.

Així mateix, el Pla de mobilitat que està elaborant l'Ajuntament amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona també significarà un impuls per promoure la mobilitat amb els mitjans més sostenibles i, especialment, l'ús de la bicicleta.

Vic, pionera del préstec de bicicletes

La implantació del Bicing a Vic s'afegeix als Bicings que ja funcionen a la ciutat de Barcelona i que ben aviat s'ampliarà a 17 municipis de l'àrea metropolitana,  a Granollers, a Terrassa i el recentment inaugurat Bicing de Girona. Sembla, doncs, que la bicicleta pública es va consolidant com a sistema de transport públic a les ciutats grans i mitjanes.

Vic ja va ser una de les ciutats pioneres, juntament amb Terrassa, en instal.lar un sistema de bicicletes públiques, el BiciVic, que va començar a funcionar l’any 2005. Conceptualment el BiciVic era igual que el nou servei que ara es posarà en funcionament, a diferència que els punts de préstec de les bicicletes no eren ancoratges automàtics situats a la via pública sinó punts de préstec situats en edificis públics i establiments comercials, amb la qual cosa el servei quedava limitat als horaris laborals. El nou servei, és doncs, un pas endavant respecte el BiciVic i s’espera que tingui una bona acollida entre els ciutadans que ja s’han anat familiaritzant amb el BiciVic al llarg dels anys precedents.

Videos relacionats:

Video on es mostra el funcionament d'una bicicleta Urbike

Altres informacions: