Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 7/21/2009

El Govern reactiva el Vial Interpolar entre Molins de Rei i Granollers

L’objectiu d’aquest vial és millorar la mobilitat entre els municipis del Vallès, però no es planteja com un eix per a travessar la Regió Metropolitana de Barcelona.

Aquest mes de juliol el Govern de la Generalitat ha anunciat la seva intenció de tirar endavant la construcció del Vial Interpolar entre Molins de Rei i Granollers. Es tracta d’una infraestructura ja prevista en Pacte Nacional per les Infraestructures i també en el Pla Territorial Metropolità (PTM).

Les principals característiques del Vial Interpolar, tal i com les defineix el PTM són les següents:


El vial interpolar no és...

El vial interpolar no és un eix viari interurbà i continu que tingui com a funció principal absorbir part del trànsit que travessa la Regió Metropolitana de Barcelona. Per aquest trànsit ja existeix l’actual B-30 i la Ronda del Vallès, tot i que aquesta encara està en una fase de definició de la seva configuració.

El Vial Interpolar és...

El Vial Interpolar és un vial que té la funció d’absorbir el trànsit intermunicipal i intercomarcal entre el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental i descongestionar, així, la B-30. La seva principal funció és absorbir una gran quantitat de trànsit que té el seu origen i destí als polígons industrials del Vallès i que, molt sovint repercuteixen en carreteres locals o en la xarxa urbana que no estan dissenyats per a encabir aquest trànsit. Per tant, un dels principals arguments a favor del Vial Interpolar és que permetria alleujar el trànsit que ara suporten determinats carrers i carreteres locals de la Regió Metropolitana de Barcelona.

En el següent gràfic s’expliquen les principals característiques i traçat del Vial Interpolar, tal i com està planificat actualment:

Esquema del Vial Interpolar i tots els seus trams


El posicionament dels municipis:

El Vial Interpolar és una infraestructura que també ha provocat l’oposició de determinats col•lectius, especialment en aquells espais en es planifica com una nova infraestructura i que, per tant, incrementa la pressió urbanística sobre el territori.

A la zona del Vallès Occidental, diferents col•lectius de Sant Cugat, Cerdanyola, Badia del Vallès i Barberà s’han posicionat en contra del Vial Interpolar. Un d’ells és l’Associació Camí Verd que considera que el traçat actual del Vial Interpolar dificulta la creació del Camí Verd del Vallès, per això demana que es replantegi, tant el traçat com la configuració de la infraestrutura, per a fer-la compatible amb la via ciclista.

Per altra banda l’Associació per a la Promoció del Transport Públic també s’hi oposa ja que considera que es tracta d’una infraestructura que dóna continuïtat a la promoció de l’ús del vehicle privat i no aporta cap millora per al transport públic. La PTP considera que al Vallès cal apostar per una millora global de la xarxa i serveis de transport públic.


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal