Última actualització 4/6/2008

El Servei de Vies Locals inicia el projecte de gestors de la seguretat viària

L'any 2005 el Servei de Vies Locals de la Diputació de Barcelona va iniciar un projecte anomentat "Gestors de la Mobilitat Local", projecte finançat pel programa Nous jaciments d'ocupació, del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya. Aquest projecte consistia en la contractació de 6 tècnics de diferents especialitats per a formar un equip multidisciplinar que tractés temes de mobilitat desde diferents prespectives. En concret, l'any 2005 es van contractar tres enginyers de camins, canals i ports, un enginyer d'obres públiques, un geògraf i un informàtic. Aquests tècnics, a part de desenvolupar projectes en l'àmbit de la mobilitat, també van rebre una formació específica en temes de mobilitat la qual cosa els va premetre obtenir una plena capacitació per desenvolupar tasques de planificació i gestió de la mobilitat.

Fruit de l'èxt d'aquest projecte, el Servei de Vies Locals ha obtingut un altre projecte similar, també en el marc del programa de Nous jaciments d'ocupació. En aquesta ocasió el projecte es centrarà en la seguretat viària local.

Les principals fites que es proposa assolir el projecte són les següents:
- Contractació de sis tècnics que s'incorporan al Servei de Vies Locals i que, a part de desenvolupar tasques professionals pròpies del Servei, rebran una formació específica en seguretat viària.
- Definició del perfil professional propi del gestor de la seguretat viària local.
- Elaboració d'un programa formatiu específic per a gestors de seguretat viària local d'una durada d'entre 20 i 30 hores.

Amb els resultats d'aquest projecte s'espera poder inicar l'any vinent la primera edició del curs gestors de la seguretat viària local dirigit a tots els tècnics municipals que ja realitzen tasques de gestió de la seguretat viària o d'altres que sense fer-ho directament estan interessats en incidir sobre aquest tema.

El projecte s'ha inciat durant l'actual mes de desembre amb la contractació dels sis tècnics que formaran part d'aquest projecte.

Amb aquesta iniciativa, el Servei de Vies Locals preten promoure la figura del gestor de la seguretat viària com el tècnic responsable per coordinar les polítiques de seguretat viària d'un municipi. Val a dir que la seguretat viària té relació amb molts àmbits de la gestió municipal, com per exemple, la mobilitat, l'urbanisme, la policia local, l'educació, etc. i es fa necessària una formació específica que integri tots aquests àmbits.