Última actualització 2/20/2009

Èxit de participació en el tercer curs de planificació de la mobilitat, organitzat per la Diputació de Barcelona i el Col.legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya

L'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local va iniciar, l'any 2003, una línia de treball orientada a donar suport als municipis en matèria de mobilitat local. Durant aquests cinc anys, les sol.licituds d'assessorament en matèria de mobilitat han augmentat considerablement, passant de les 41 sol.licituds de la legislatura 2003-2007 a les ja 91 sol.licituds rebudes en la present legislatura.

Un dels aspectes que s'ha començat a treballar des de fa tres anys és la gestió, seguiment i avaluació dels plans de mobilitat urbana. Es tracta d'una línia de treball que permet continuar la gestió de la mobilitat un cop es té el document del pla redactat i que es pretén promoure la posterior implementació del pla. Dins d'aquesta línia de treball s'emmarca la formació dels tècnics i responsables de la mobilitat, és per això, que des de fa tres anys la Diputació de Barcelona organitza un curs de planificació i gestió de la mobilitat.

El curs d'enguany s’ha organitzat amb la col•laboració del Col.legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya i ha comptat amb una assistència de 35 alumnes, dels quals 25 són representants d'entitats municipals. Posteriorment, durant la primavera de 2009, es realitzarà la segona part del curs dedicat a la gestió de la mobilitat. En els tres anys que fa que la Diputació organitza el curs, ja s’han format uns 75 tècnics municipals de mobilitat.

Com es deia anteriorment el curs de planificació de la mobilitat forma part de l’estratègia de la Diputació de Barcelona per gestionar, avaluar i fer el seguiment dels plans de mobilitat. Aquesta estratègia es concreta amb la signatura d’un conveni de col.laboració entre els Ajuntaments i la Diputació de Barcelona i que té els següents punts claus:

Per ampliar la informació: