Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 4/15/2010

El Govern de la Generilitat aprova el Pla de Transport de Viatgers 2008 – 2012

El Pla té un pressupost total de 840 milions d’euros i entre les propostes més destacades hi ha la construcció de carrils bus a les entrades de Barcelona, la integració tarifària per a tot Catalunya l’any 2012 o bé la implantació de serveis de bus directe entre Barcelona i 20 ciutats de la Regió metropolitana.

El passat mes de febrer de 2008 el Govern de la Generalitat va aprovar inicialment el Pla de Transports de Viatgers 2008 – 2012 i es va sotmetre a exposició pública per tal que s’hi poguessin fer les al.legacions convenients. Un cop rebudes totes les al.legacions, fins a 980, el passat 7 de gener es va aprovar definitivament el PTV 2008 – 2012.

El PTV preveu una inversió, fins al 2012, de 840 M€ dels quals 125 es destinaran a l’increment de la oferta de transport públic, 167 per a la integració tarifària a tot el territori català, 67 milions per a equipaments i 355 destinats a la construcció d’infraestructures com els carrils bus a les entrades de Barcelona

Tot i l’important augment de l’oferta de transport públic que proposa el PTV, encara no s’ha concretat amb el Govern de l’Estat el traspàs de Rodalies i, per tant, és dificil que es puguin definir les millores que es realitzaran en quan a l’augment de l’oferta de la xarxa de Rodalies.

Les principals propostes del PTV en el marc de la província de Barcelona són les següents:

Autobus:

Sant Cugat del Vallès – Barcelona
Sabadell – Barcelona
Terrassa – Barcelona
Rubí – Barcelona
Sitges – Barcelona
Sant Pere de Ribes – Barcelona
Vilanova i la Geltrú – Barcelona
El Masnou – Barcelona
Palau de Plegamans – Barcelona
Montornès del Vallès – Barcelona
Esparraguera – Barcelona
Pallejà – Barcelona
Vallirana – Barcelona
Lliçà d’Amunt – Barcelona
Manresa – Barcelona
Caldes de Montbui – Barcelona
Vilafranca del Penedès – Barcelona
     

Mollet del Vallès – Barcelona
Santa Perpètua de Mogoda – Barcelona
Igualada – Barcelona
Vic – Barcelona
Parets del Vallès  - Barcelona
Abrera – Barcelona

Vic – Sabadell
Cerdanyola del Vallès – Manresa

Tren:

Camp de Tarragona – Barcelona (amb parada a Vilafranca del Penedès)
Lleida – Barcelona

R1. Línia de la costa. Sant Vicenç de Calders – Garraf – Barcelona – Maresme – Maçanet
R2. Línia de l’interior. Sant Vicenç de Calders – Vilafranca – Barcelona – Sant Celoni – Maçanet
R3. Barcelona – Vic, s’amplia fins a Torelló
R4. Manresa – Aeroport del Prat (s’elimina el tram fins a Sant Vicenç de Calders ja que és part de la R2).
R5. Línia circular: Martorell – Barcelona – Granollers – Castellbisbal
Servei directe entre Martorell i Granollers sense passar per Barcelona

Intercanviadors:

Integració tarifària:

Informació a l’usuari i qualitat dels serveis:

Infraestructures i equipaments:

C-31, entre Sant Pere de Ribes i Vilanova
Eix de la riera de Caldes, entre Caldes de Montbui i Mollet
C-31, entre Castelldefels i la pl. Espanya de Barcelona
B-23, entre Molins de Rei i la Diagonal
C-58, entre Ripollet i la Meridiana
C-31, entre pl. Glòries i Montgat
C-245, entre Castelldefels i Cornellà

Noves estacions a:

Barcelona Diagonal
Sagrera TAV
Sagrera Meridiana
Berga

Estudi de noves estacions d’autobus a:

Martorell
Mataró
Sant Feliu de Llobregat
Sant Cugat del Vallè

Adaptació de totes les instal.lacions, estacions, intercanviadors i punts de parada per a persones amb mobilitat reduïda.

Per ampliar la informació:


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal