Última actualització 5/31/2010

La segona convocatòria del FEIL permetrà finançar actuacions de mobilitat sostenible

La inversió total per  a aquesta segona fase serà de 5.000 milions.

Es preveu que els municipis puguin presentar els seus projectes a partir de l’octubre de 2009 i que es comencin a executar el proper any 2010.

Cartell d'una de les obres finançades pel FEILPer tal de lluitar contra la crisi econòmica i l’augment de l’atur, el Govern de l’Estat va posar en funcionament el “Plan E” amb un conjunt de mesures per tal d’incentivar l’economia i la creació de llocs de treball. Una de les mesures d’aquest Plan E va ser la creació del Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL), destinat a finançar diversos projectes urbanístics als municipis de l’Estat.

A la convocatòria s’hi van presentar pràcticament tots els municipis de l’Estat (8.108) amb un total de 30.903 projectes presentats. Fins al moment estant treballant en l’execució dels projectes unes 14.000 empreses i ha servit per donar feina a 401.399 persones.

A la província de Barcelona s’han presentat 2.342 projectes amb una inversió aproximada de 661 milions d’euros i la creació d’uns 15.000 nous llocs de treball.

La majoria dels projectes tenen incidència en la mobilitat i l’accessibilitat

Del total de projectes presentats, el 31,79% son projectes de rehabilitació i millora d’espais públics, el 28,89% son equipaments i infrastructures de serveis bàsics i el 17,47% correspon a equipaments i edificis culturals, educatius i esportius. També s’han presentat projectes per edificis i equipaments socials, de promoció de la mobilitat i seguretat, de conservació del patrimoni històric i municipal i d’estalvi i eficiència energètica.

Moltes obres es vinculen directament amb el benestar dels ciutadans, com els més de 800 projectes de supressió de barreres arquitectòniques i els més de 700 de vianalització de carrers i construcció de carrils bicicleta.

Segona fase del FEIL: 5.000 milions per als municipis

Segons la normativa de l’actual FEIL els projectes cal que s’hagin enllestit durant el primer trimestre de 2010. En aquest moment, tota la creació de treball generada amb el FEIL podria convertir-se en atur un cop es vagin enllestint els projectes que iniciats. Per evitar-ho el Govern ja està treballant en un segon FEIL que destinarà 5.000 milions per a actuacions en els municipis.

Segons les pròpies indicadions del Govern de l’Estat aquesta segona convocatòria es destinarà a projectes que abordin alguna de les següents temàtiques:

Segons les previsions del Govern de l’Estat, es preveu que durant aquest mes de setembre s’aprovi el Reial Decret i que a partir de l’octubre ja es puguin presentar els projectes.

Finançar les actuacions dels plans de mobilitat urbana

Una de les línies de treball de l’Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària (OTMSV) de la Diputació de Barcelona és el suport als municipis per l’elaboració de plans de mobilitat urbana. Des de l’any 2003 l’OTMSV ha realitzat uns 30  plans de mobilitat urbana i es preveu que al llarg del 2009 se n’enllesteixen 7 més i 22 durant el 2010.

Els plans de mobilitat urbana permeten als municipis tenir un full de ruta per a millorar aspectes com el transport públic, la mobilitat a peu i en bicicleta o la seguretat viària. La segona fase del FEIL és una molt bona oportunitat per a cercar finançament per a algunes de les actuacions que es proposen en aquests plans.

Per més informació: