Última actualització 9/5/2008

Bicicletes per a la Policia Local

La Diputació de Barcelona ha fet entrega de 20 bicicletes a 10 municipis de la província de Barcelona per tal que la policia local pugui realitzar les seves tasques amb un sistema de mobilitat molt més respectuós pel medi ambient i molt més accessible en zones de vianants.

Els municipis que es beneficiaran d'aquestes bicicletes són: Malgrat de Mar, Badalona, Palau-Solità i Plegamans, Castelldefels, Cabrera de Mar, Vilassar de Mar, Santa Perpètua de Mogoda, Vic, Calella i Sant Boi de Llobregat.

Les bicicletes van equipades amb tot el material necessari per als policies: alforges, casc, etc. Per tal de facilitar el manteniment de les bicicletes, els policies usuaris de les mateixes rebran un curset de formació sobre el manteniment de la bicicleta.

Aquesta cessió de bicicletes forma part d'un programa pilot de l'Àrea de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona amb l'objectiu d'impulsar la creació i potenciar les unitats ciclistes existents per contribuir en la lluita del canvi climàtic, tant per la seva efectivitat com per l'exemple que es dóna des de les administracions locals.

Són ja diverses les iniciatives que han sorgit en els darrers mesos de creació d'unitats de la policia local que utilitzen mitjans de desplaçament alternatius i més sostenibles. Per exemple la Policia Local de Sant Cugat ha adquirit dos Segways, uns patinets elèctrics que permeten una mobilitat molt versàtil i que poden arribar fins a 20 km / h.

Igualment, el municipi de Sant Boi de Llobregat va crear el passat mes de maig una unitat ciclista dins del seu cos de la Policia Local. Aquesta unitat és la que realitza, també les tasques d'educació viària, i amb la utilització de la bicicleta pretenen contribuir al foment d'aquest mijtà de transport com a mode de desplaçament dins de la ciutat.

Podeu ampliar les informacions anteriors en els següents links: