Última actualització 7/2/2008

Barcelona tindrà 28 quilòmetres més de carril bici

L'aposta de l'Ajuntament de Barcelona per fomentar l'ús bicicleta com a mitjà de transport ha estat decidida en els últims anys.La prova d'això en són iniciatives com el Bicing, la nova ordenança de la bicicleta o l'increment de places d'aparcament per a bicicletes.

Els usuaris de la bicicleta també han augmentat, sobretot a partir de la posada en funcionament del Bicing. Així s'ha passat d'uns 47.000 viatges diaris l'any 2006 als 86.500 que es realitzen actualment. Aquest augment de viatges i d'usuaris de la bicicleta també ha posat de manifest algunes de les mancances de la xarxa de carrils bici de la ciutat:

• Inseguretat viària: molts dels carrils bici no estan completament segregats de la calçada i són nombroses les invasions del carril per part de motoristies, taxistes, vehicles en operació de càrrega i descàrrega o d'altres vehicles que estacionen temporalment per a recollir o deixar persones.

• Manca de continuitat: Molts dels carrils bici acaben en punts que no tenen continuitat amb d'altres carrils bici i que obliguen als usuaris a incorporar-se a la calçada o a la vorera.

• Xarxa insuficient: Algunes vies de la xarxa bàsica de la ciutat no tenen la suficient oferta de carril bici per cobrir la demanda actual de viatges.

Per posar solució a aquests problemes l'Ajuntament de Barcelona ha preparat el conjunt d'actuacions següents: