Última actualització 3/20/2009

El Ministeri d'Hisenda té previst modificar la Llei d'Hisendes Locals per a penalitzar els vehicles amb més emissions

Alguns municipis catalans ja apliquen bonificacions en l'impost de circulació als vehicles amb emissions de contaminants baixes

El Ministeri d'Hisenda ha anunciat que té la intenció de modificar la Llei d'Hisendes Locals per tal que l'impost de circulació tingui una relació directa amb el volum de les emissions dels vehicles. Alguns ajuntaments ja van començar a canviar els impostos de circulació tenint en compte els mateixos criteris. En concret els municipis de Sant Cugat del Vallès, Vilassar de Mar i Rubí ja han començat a aplicar aquesta mesura en els seus impostos de circulació.

A Sant Cugat el canvi en l'impost de circulació preveu un descompte de fins al 75 % als vehicles que no superin els 120 grams de diòxid de carboni. Entre els 120 i els 130 grams la reducció és del 50 %. A Rubí, també es fa un descompte del 75 % als vehicles amb menys impacte ambiental que tinguin la qualificació més alta de l'Institut Català de l'Energia. Per la seva banda l'Ajuntament de Vilassar aplica una reducció del 50 % als vehicles que emetin menys de 120 grams i un 75 % als vehicles ecològics, és a dir als elèctrics, i als que utilitzen combustibles alternatius a la gasolina o diésel.

Així mateix, el passat mes de novembre el govern de l'estat va aprovar l'estratègia per al cumpliment del Tractat de Kioto. Aquesta estratègia proposa tot un paquet de mesures molt ampli que engloba un tota d'onze àrees d'actuació. Un dels àmbits d'actuació és el que fa referència a la mobilitat i en aquest sentit s'han presentat tot un seguit de mesures urgents que el govern ja ha començat a aplicar i que, en l'àmbit de la mobilitat, són:

Pel que fa a la modificació de l'impost de matriculació, aquesta s'ha realitzat tenint en compte criteris ambientals. D'aquesta manera serà més cara la matriculació dels vehicles amb més cilindrada i que emetin més quantitat de CO2 a l'atmòsfera.

Amb aquest conjunt de canvis normatius, les administracions públiques intenten fer molt més atractiva la compra de vehicles amb poques emissions de gasos contaminants.

En els següents links es pot obtenir més informació: