Última actualització 1/9/2009

Toc d'atenció al Bicing

L'Ajuntament de Barcelona es planteja rescindir el contracte amb l'actual empresa concessionària davant dels constants problemes de funcionament del Bicing.

Amb menys de dos anys de presència als carrers de Barcelona el Bicing ja ha generat un debat important entre els responsables de la mobilitat municipal. L'èxit del Bicing és un fet inapel.lable, almenys pel que fa al nombre d'usuaris inscrits (150.000) i a les utiltizacions que es fan diàriament de les bicicletes, però és més que qüestionalble des del punt de vista de la qualitat del servei. Problemes com les fallades del sistema informàtica, les bicicletes averiades o la dificultat per a poder retornar la bicicleta són freqüents entre els usuaris del Bicing.

Davant de la impossibilitat de solucionar aquests problemes per part de l'empresa Clear Channel, concessionària del servei, l'Ajuntament es planteja la possibiltiat de rescindir el contracte.  De moment l'Ajuntament revisarà els nivells de qualitat del Bicing i en plantejarà les millores necessàries a introduir-hi.

El Bicing, el sistema de préstec públic de bicicletes a Barcelona, funciona des del passat dia 6 de març de 2007. Aquest servei de transport permet a l'usuari agafar una bicicleta en qualsevol dels punts habilitats i un cop finalitzat el seu desplaçament, deixar-la en un altre aparcament del servei.

De moment, el Bicing s'ha anat implantant progressivament per tota la ciutat. Inicialment pels districtes de Ciutat Vella i l'Eixample entre els mesos de març i juliol de 2007. Degut a l'allau d'inscripcions inicials, uns 80.000 fins al mes d'agost de 2007, i a l'èxit del projecte, l'ajuntament de Barcelona va decidir ampliar el nombre d'estacions disponibles així com el nombre de bicicletes. Durant l'any 2007 es va ampliar el servei del Bicing a 200 estacions i 3000 bicicletes, el doble del que estava previst incialment. Actualment l'ampliació que l'Ajuntament té prevista s'està finalitzant i s'arribarà fins a 400 estacions de Bicing i unes 6.000 bicicletes operatives.

Els responsables del Bicing també estan prenent mesures per evitar actituds incíviques d'alguns usuaris del Bicing. Així, s'ha decidit, entre d'altres mesures, donar de baixa als usuaris que no respectin la normativa de circulació aprovada per l'Ajuntament de Barcelona.