Última actualització 11/5/2008

Aposta de l'Ajuntament de Barcelona per les zones 30: l'any 2011 128 quilòmetres de zones 30

L'any 2011 l'Ajuntament de Barcelona preveu tenir fins a 128 quilòmetres de carrers amb característiques de zona 30.

Les primeres zones 30 es van implantar a Sant Andreu i Poble Sec i es seguirà l'exemple d'aquests barris per a les següents zones 30.

L'any 2006 l'Ajuntament de Barcelona va iniciar diferents projectes d'implantació de les zones 30. Les zones 30 són àrees urbanes amb unes característiques de mobilitat que afavoreixen la mobilitat a peu i en bicicleta on, per tant, s'apliquen mesures de pacificació del trànsit i de reducció de la velocitat, establint una velocitat màxima per al trànsit motoritzat de 30 km/h.

L'aplicació de les zones 30 és una de les propostes més importants que es realitzen alhora de planificar la mobilitat urbana, per la seva capacitat de canviar les pautes de mobilitat d'una determinada zona i per la millora de qualitat de vida en la zona on s'aplica.

Actualment l'Ajuntament de Barcelona té un pla per implantar les zones 30 per la majoria de barris de la ciutat entre els anys 2008 i 2011. En concret la implantació de la zona 30 per a l'any 2008 es preveu que es pugui realitzar en els barris de Sant Ramon-Maternitat, Pedralbes, Sants, el Raval, la Ribera, El Putget, Horta, el Clot, Camp de l'Arpa, Poblenou i Rambla Catalunya.

En total, des d'ara fins al 2011, l'Ajuntament de Barcelona preveu tenir fins a 128 quilòmetres amb característiques de zona 30.

Obstacles a la via

Fins ara, moltes de les zones 30 implantades, són en els carrers amb voreres estretes o d'altres característiques que no afavoreixen la mobilitat a peu o en bicicleta. Ara bé, l'Ajuntament, pretén que s'incrementi el grau de respecte del límit de velocitat a 30 km/h,  per això incorporarà elements de reducció de la velocitat en aquells carrers que siguin zones 30.

Aquest recull de premsa permet fer un seguiment de tot el procés d'implantació de les zones 30, així com de les diferents reaccions i opinions que es van generar al respecte.