Última actualització 12/9/2013

En quina ciutat d’Europa es fan més quilòmetres en bici?

Durant l’edició de l’any 2013 es van realitzar 313.000 quilòmetres en bicicleta durant el període del concurs i una mitjana de 102 quilòmetres per participant

El passat mes de novembre es va presentar el concurs Europe Cycling Challenge 2014, organitzat per l’Ajuntament de Bolonia (Itàlia). Aquest concurs obert a totes les ciutats europees té la finalitat de premiar la ciutat que registri el major nombre de quilòmetres recorreguts en bicicleta durant el mes de maig de 2014 per part dels seus conciutadans.

Per tal de registrar els quilòmetres que es realitzen en bicicleta, cada ciutat participant facilitarà accés a una aplicació per a telèfons mòbils, que permet registrar, via GPS tots els quilòmetres que realitzen els seus veïns i veïnes amb bicicleta. Al finalitzar el període del concurs, el mes de maig de 2014, es comptabilitzen tots els quilòmetres i s’obté la ciutat guanyadora.

Tot i l’enfocament competitiu del concurs, la principal finalitat del projecte és sensibilitzar i promoure l’ús de la bicicleta en l’entorn urbà i fer-ho d’una manera original i divertida i on els propis usuaris de la bicicleta se senten protagonistes. Val a dir que l’Europe Cycling Challeng va ser guardonat l’any 2013 amb el premi CIVITAS a la millor iniciativa europea en l’àmbit de la participació ciutadana.

Per tal de potenciar aquest fet participatiu al finalitzar el concurs, totes les ciutats participants organitzen algun tipus d’acte per tal de premiar i reconèixer la participació de tots els ciclistes en aquest concurs. També es realitza el sorteig de nombrosos regals vinculats al món de la bicicleta urbana.

Enguany s’ha presentat la tercera edició d’aquest concurs que es celebrarà durant el mes de maig de 2014. Les ciutats interessades a participar-hi cal que s’inscriguin a través del lloc web del concurs. La participació està oberta a qualsevol ciutat o àrea metropolitana de més de 50.000 habitants. La inscripció es fa mitjançant la representació de l’Ajuntament de la ciutat qui alhora també s’encarrega de donar difusió del projecte a la seva ciutat.

En la primera edició de l’any 2012  el concurs va comptar amb la participació de set ciutats europees entre elles Barcelona. En total hi van participar unes 700 persones que van recórrer un total de 90.000 quilòmetres. En aquesta primera edició la ciutat guanyadora va ser Tallin (Estònia).

En la segona edició de l’any 2013 va comptar amb la participació de dotze ciutats europees i els quilòmetres recorreguts van ser 313.000 i un total de 3067 ciclistes participants, superant de llarg l’edició de l’any 2012. La ciutat que va completar més quilòmetres recorreguts va ser de nou Tallin (Estònia) amb uns 55.000 quilòmetres. De mitjana els participants de totes les ciutats va recórrer 102 quilòmetres en bicicleta durant el mes que va durar la competició.