Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 1/17/2013

Nou Pla de Mobilitat Urbana per a Mataró

 

El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Josep Llobet, i l'alcalde de Mataró, Joan Mora, han signat avui un conveni per a l'elaboració del Pla de Mobilitat Urbana d'aquesta població, que revisarà  el que estava en vigor des del 2004. Tindrà un cost de 120.000 €, que serà finançat a parts iguals entre la Diputació i l'Ajuntament.

El Pla de Mobilitat Urbana (PMU) de Mataró proposarà mesures per tal de potenciar la mobilitat sostenible i segura i per complir amb la legislació vigent en aquesta matèria. Té també com a objectius realitzar una diagnosi tècnica del sistema de mobilitat; caracteritzar el sistema de mobilitat actual i futur, especialment a les noves àrees de creixement previstes en el POUM; formular un programa d'actuacions amb les fases d'implementació i costos, i calcular els indicadors objectius per tal d'avaluar el grau d'aplicació de les propostes.

Però el conveni entre la Diputació i l'Ajuntament va més enllà. Pretén posar les bases perquè el procés de desenvolupament del Pla sigui eficient i aplicable. Per això també contempla la creació d'una comissió de treball que integri representants de les diferents àrees de I'Ajuntament implicades en la mobilitat per dirigir conjuntament el Pla; la realització d'un curs de mobilitat per part de tècnics de I'Ajuntament, i la incorporació d'aquests tècnics a la Xarxa MOBAL (xarxamobal.diba.cat), un lloc web adreçat a aquests professionals del món local.

Mataró va ser un dels primers municipis de Catalunya que va realitzar i aprovar, l'any 2004, un PMU, i per això va esdevenir des d'aleshores un referent per a la resta de municipis. El 2003 va entrar en vigor  la Llei de Mobilitat 9/2003, la primera de l'Estat que tractava la temàtica de la mobilitat en tot el seu conjunt i que va suposar un punt d'inflexió en la manera d'enfocar aquest fenomen per part de les administracions públiques. Precisament, un dels aspectes més destacats d'aquesta llei és que promou el desenvolupament dels PMU. Així mateix, la Llei de la mobilitat també determina que la vigència dels Plans de mobilitat és de 6 anys, per tant, tenint en compte que el PMU de Mataró es va redactar l'any 2004, actualment ja tocava fer-ne una revisió. 

 

Signatura del conveni per elaborar el Pla de mobilitat de Mataró
Moment de la signatura del conveni entre l'Ajuntament de Mataró i la Diputació de Barcelona per elaborar el Pla de mobilitat de Mataró

 

 

El 68% dels municipis obligats a realitzar un pla de mobilitat urbana compten amb el suport de la Diputació de Barcelona

El pla de mobilitat urbana de Mataró també servirà per donar resposta al marc legal vigent que determina que la capital del Maresme té la obligatorietat de disposar d’un pla de mobilitat urbana. A la província de Barcelona hi ha tres normatives que tenen implicacions a nivell de mobilitat urbana: 

 

Degut a aquestes tres normatives de referència en l’àmbit de la mobilitat actualment hi ha 56 municipis a la província de Barcelona que tenen l’obligació de realitzar plans de mobilitat urbana. D’aquests 56, 38 municipis, és a dir un 68% ja l’han realitzat o l’estan realitzant amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona. D’aquests 38 municipis, 12 municipis ja l’han finalitzat i uns altres 26 l’estan redactant. 

Per més informació sobre els plans de mobilitat urbana a la província de Barcelona es pot consultar el següent enllaç:

http://xarxamobal.diba.cat/XGMSV/cat/estudis/estudis.asp

 

 


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal