Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 10/29/2012

Sant Cugat encara la fase final del Pla de mobilitat

Un cop finalitzat el procés participatiu s’espera que el Pla pugui estar enllestit al finalitzar aquest any 2012

 

El passat 27 d'octubre es va dur a terme un taller de participació ciutadana en el marc del Pla de mobilitat de Sant Cugat, que va servir per a treballar, debatre i validar les propostes que s'inclouran al Pla de mobilitat urbana (PMU) que està elaborant el municipi amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona. El taller va comptar amb la presència de representants de l’Ajuntament de Sant Cugat, en concret del regidor de mobilitat Jordi Puigneró i del regidor de participació ciutadana, el Sr. Francesc Carol, així com amb expert de l’empresa INTRA, que està desenvolupant el PMU. 

Les aportacions del taller es van veure enriquides per les aportacions rebudes a través d'un qüestionari electrònic on la ciutadania ha pogut opinar sobre les propostes del PMU. En aquest qüestionari hi han participat unes 70 persones que han fet més de 2.000 aportacions. 

Un cop finalitzat el procés participatiu, que ha comptat amb la realització de tres altres tallers fets en la fase de diagnosi, es preveu que el pla pugui estar acabat abans de finalitzar l’any. La voluntat de l’Ajuntament és que sigui un pla realista i que s’adapti a la situació econòmica actual ja que no té cap mena de sentit incorporar propostes irrealitzables econòmicament. 

Entre totes les propostes que s’han posat a debat a través del qüestionari electrònic i del taller participatiu en destaquen algunes que compten amb un ampli suport. 

En el transport públic, es proposa la transformació dels volants de l’estació de trens de Sant Cugat per a convertir-la en un espai intercanviador amb altres mitjans de transport i que, alhora millor la seva accessibilitat. També es veu necessària la transformació de la xarxa d’autobusos per a fer-la més eficient i optimitzar-ne els recorreguts. 

Pel que fa a la mobilitat a peu, un aspecte que compta amb un ampli suport és la millora dels camins escolars i dels accessos a les escoles del municipi. Tenint en compte que Sant Cugat té un gran nombre d’equipaments i ciutats pròximes (polígon Sant Joan, Hospital General, Rubí) també es veu necessari millorar els accessos a peu a aquests equipaments ja que el temps de trajecte és perfectament viable per a fer-lo caminant en molts casos. 

Un altre aspecte que es veu força necessari és minimtzar els efectes d’aïllament que causa la via del tren en alguns barris, per això es considera bàsic dur a terme actuacions de permeabilitat de via fèrria, en concret a prop de l’Escola d’Arquitectura del Vallès.

Pel que fa a la bicicleta, la mesura que té més acceptació és la creació de 53 nous quilòmetres de vies ciclables, ja sigui en calçada compartida o segregats, per a completar la xarxa ciclable de la ciutat. 

En quan a la circulació, els aspectes que més es destaquen són la creació de nous aparcaments fora de la calçada i que actuïn com a aparcaments de dissuasió, la finalització de la ronda sud i també la millora de les connexions entre l’AP7 i el nord del municipi, especialment al polígon Can Sant Joan. 

En la següent pàgina web es poden trobar tots els documents i informacions referents al Pla de mobilitat urbana de Sant Cugat

http://www.mobilitatsantcugat.cat/

 

 


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal