Última actualització 6/17/2008

Trasllat de les vies del tren al Barcelonès Nord

L'Ajuntament de Sant Adrià demanarà al Ministeri de Foment que tralladi les vies de tren al centre de la ciutat. A aquesta demanda també hi estan d'acord tots els municipis que formen el Barcelonès Nord i que estan representats pel Fòrum del Barcelonès Nord.

Actualment el traçat ferroviari per aquest territori passa molt proper a la línia de la costa la qual cosa provoca una pèrdua de proximitat per als ciutadans, ja que la majoria de gent viu en zones més cèntriques, i alhora suposa una important barrera per l'obertura de les ciutats de la costa cap al mar i cap a les platges.

Segons un estudi realitzat per encàrrec dels ajuntaments de Badalona i Sant Adrià, el trasllat de les vies al centre de les ciutats faria augmentar el nombre de ciutadans servits per Rodalies d'un 19 % a un 41 % en el cas de Sant Adrià i d'un 7% a un 32% en el cas de Badalona.

L'Ajuntament de Sant Adrià i el de Badalona proposen que les vies del tren es traslladin cap al centre de les ciutats, mitjançant un túnel de 7 quilòmetres que anirira des de Barcelona fins a Montgat.

Els principals arguments a favor de la viabilitat del projecte, a part de la millora del propi servei de Rodalies, són que la requalificació urbanística dels terrenys ferroviaris permetria finançar una part important de l'obra.