Última actualització 5/8/2012

Millora de la mobilitat a Sant Vicenç de Torelló

Sant Vicenç de Torelló ja disposa d'un ‘Estudi de Mobilitat' per reordenar i planificar la  mobilitat del municipi. El diputat d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Alberto Villagrasa, l'ha lliurat aquest matí a l'alcalde, Joan Sadurní

Un dels objectius principals de l'estudi és proposar mesures per potenciar la mobilitat sostenible i segura, i complir amb la legislació vigent. Elaborar-lo ha costat 15.000 €, que han anat a càrrec de la Diputació de Barcelona en un 90 %, i de l'Ajuntament en un 10 %.

El treball recull la caracterització del sistema de mobilitat actual de Sant Vicenç de Torelló; una diagnosi tècnica, amb els punts forts i febles; la caracterització del sistema de mobilitat futur, especialment a les noves àrees de creixement previstes en el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal; i la formulació d'un programa d'actuacions, que inclou fases i costos.

Entre les actuacions proposades hi ha millorar la xarxa d'itineraris a peu i en bicicleta, establir com a prioritat la circulació dels vianants al centre històric, restringint-hi el trànsit i senyalitzant-hi l'oferta d'aparcament existent al voltant, o millorar la connexió entre els diferents nuclis del municipi i la connexió del municipi amb Torelló.

Per a les futures àrees de creixement, s'hi destaca la necessitat de complir amb els criteris d'accessibilitat, garantir les ràtios d'aparcament de bicicletes, vehicles i, per a la càrrega i descàrrega de mercaderies, garantir l'accessibilitat al transport públic, apropar-hi l'oferta d'autobús semiurbà de Torelló, preveure un carril bici que connecti amb l'IES de Torelló i regular els sentits dels nous vials.

Més informació sobre els plans de mobilitat de la província de Barcelona