Última actualització 5/14/2012

Martorell rep el Pla d'accessibilitat

L'alcalde de Martorell i també president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha rebut aquest matí de mans del vicepresident tercer de la Diputació, Josep Llobet, el Pla d'accessibilitat que, un cop desplegat, farà més fàcil la vida al municipi per a diversos col·lectius, com ara persones discapacitades o gent gran.

És un pla d'eliminació de barreres arquitectòniques, centrat en els àmbits dels espais públics, els edificis municipals i els transports. L'elaboració d'aquest treball ha tingut un cost de 66.080 €, dels quals la Diputació de Barcelona ha aportat 49.560 €,segons el conveni de col·laboració que es va signar en el marc del Pla de Concertació. L'Ajuntament n'ha finançat la resta, 16.520 €.

En el marc d'una sèrie d'actuacions de millora previstes per als propers anys, i per tal de complir amb la normativa de promoció de l'accessibilitat, l'Ajuntament de Martorell va sol·licitar suport a la Diputació de Barcelona per a la redacció d'aquest Pla, que s'orienta a augmentar l'autonomia personal dels col·lectius de persones amb discapacitat, i també a millorar la qualitat de vida d'altres col·lectius, especialment la gent gran.

El Pla d'accessibilitat té com a objectiu inventariar, identificar barreres, pressupostar-ne l'eliminació i marcar un pla d'etapes per a les actuacions. És alhora un pla de prevenció de barreres, ja que s'hi estableixen criteris a emprar en les intervencions en obra nova o de reforma que es portin a terme en el municipi.

El document que la Diputació ha lliurat a l'Ajuntament consta de quatre apartats: un inventari de tot el que ha ser accessible en el municipi; la descripció del seu estat d'accessibilitat; una proposta d'actuació pressupostada i desglossada en fases; i les eines municipals, com ara plànols generals i de solucions detallades, i propostes d'actuacions, que són d'utilitat per a electes, tècnics i gestors municipals.

Més informació sobre els plans d'accessibilitat a la província de Barcelona