Última actualització 5/7/2012

Premià de Mar rep el Pla d'accessibilitat que farà més fàcil viure al municipi

La Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, ha lliurat a l'Ajuntament de Premià de Mar el Pla d'accessibilitat que, un cop desplegat, farà més fàcil la vida al municipi per a diversos col·lectius, com ara persones discapacitades o gent gran. És un pla d'eliminació de barreres arquitectòniques, centrat en els àmbits dels espais públics, els edificis municipals i els transports.

L'Ajuntament de Premià de Mar, en el marc d'una sèrie d'actuacions de millora previstes per als propers anys, i per tal de complir amb la normativa establerta de promoció de l'accessibilitat, va sol·licitar suport a la Diputació de Barcelona per a la redacció d'aquest Pla, que s'orienta a augmentar l'autonomia personal dels col·lectius de persones amb discapacitat i també a millorar la qualitat de vida d'altres col·lectius, especialment la gent gran.

L'elaboració del Pla ha tingut un cost de 63.243,20 €, dels quals la Diputació de Barcelona ha aportat  47.567,40 €, segons el conveni de col·laboració que es va signar en el marc del Pla de Concertació. L'Ajuntament n'ha finançat la resta (15.675,80 €).

El Pla d'accessibilitat té com a objectiu inventariar i identificar barreres, pressupostar-ne l'eliminació i marcar un pla d'etapes per a les actuacions. És, alhora, un pla de prevenció de barreres, ja que s'hi estableixen criteris a emprar en les intervencions en obra nova o de reforma que es portin a terme en el municipi.

El document que la Diputació ha lliurat a l'Ajuntament consta de quatre apartats: un inventari de tot el que ha ser accessible en el municipi; la descripció del seu estat d'accessibilitat; una proposta d'actuació pressupostada i desglossada en fases; i les eines municipals, com ara plànols generals i solucions detallades, i propostes d'actuacions, tots ells d'utilitat per a electes, tècnics i gestors municipals.

Més informació sobre els plans d'accessibilitat a la província de Barcelona