Última actualització 6/17/2008

El soterrament de la via del tren a Sitges una mica més a prop

El soterrament de la via del tren és, des de fa anys, un dels projectes de més ambiciosos per a la ciutat de Sitges. Actualment el ferrocarril suposa una important barrera al Nord del municipi i dificulta un creixement urbanístic equilibrat, així com l’accessibilitat a la vila, per part dels veïns i veïnes dels barris situats al nord de la via del tren. Des de l’arribada del ferrocarril, l’any 1881, fins a l’actualitat, el municipi ha experimentat un important creixement que ha acabat per absorvir les vies del tren.

Ajuntament, agents socials i responsables d’Adif, fa temps que treballen per a poder fer realitat el soterrament de la via del tren. L’Ajuntament de Sitges va redactar, el passat any 2006 un estudi per definir com havia de ser el projecte de soterrament i les seves implicacions per al municipi. Aquest estudi és el que definia com s’havia de realitzar el soterrament i també permetia iniciar les negociacions amb els responsables d’ADIF, amb una proposta sobre la taula.

L’estudi proposava que el soterrament de la via del tren es realitzaria al llarg d’uns 4 quilòmetres entre l’Avinguda Navarra i el Port d’Aiguadolç, la qual cosa permetia guanyar uns 48.000 metres quadrats d’espai urbà. Es va estimar també el cost del soterrament en uns 174 milions d’euros.

A partir de la redacció d’aquest estudi, es van iniciar les converses amb els representats d’Adif per aconseguir signar un conveni de col.laboració que permetés iniciar les obres del soterrament en un termini d’uns  10 anys.

Finalment, aquest passat mes de febrer l’Ajuntament de Sitges ha rebut el document de protocol per a fer realitat el soterrament. Es tracta d’un document concensuat tant per l’Ajuntament de Sitges com pel Ministeri de Foment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i ADIF.

Imatge de l'estació de Sitges