Última actualització 3/16/2012

Diputació de Barcelona i AMTU col•laboraran en projectes de transport públic i mobilitat

El vicepresident tercer, Josep Llobet, i el president d'AMTU, Josep Mayoral, van signar el passat 14 de març un conveni que permetrà la col•laboració entre ambdues institucions en l'àmbit del transport públic i la mobilitat. La signatura va tenir lloc en el marc de la 8a jornada que l'Agrupació de Municipis amb Transport Públic va celebrar a Martorell.

El conveni té com objectiu la realització d'estudis, relacionades en les respectives polítiques de mobilitat . L'import dels estudis, objecte del conveni, serà de 150.000 euros, que fiançaran les dues institucions al 50%.

El conveni també estableix la constitució d'una comissió de seguiment on participaran les dues entitats.

L'AMTU aplega 68 ajuntaments i tres consells comarcals, que representa a una població servida pels transport públic de 1,95 milions d'habitants i 44,9 milions de viatges urbans realitzats.

La Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, esta dirigint actualment 42 Plans de Mobilitat Urbana de la demarcació de Barcelona, en suport dels municipis, amb l'objectiu de promoure una xarxa de mobilitat eficient, sostenible i socialment cohesionadora, que sigui també motor de competitivitat, de turisme i d'igualtat d'oportunitats.

Amb aquest conveni, tant l’AMTU com la Diputació de Barcelona uniran esforços i coneixements per a dur a terme diversos estudis que permetin millorar la xarxa de transport públic urbà dels municipis fora de la primera corona metropolitana.

Actualment, amb el context de crisi econòmica i de retallada de les despeses públiques, els servies de transport públic urbà representen càrregues importants pels pressupostos municipals ja que requereixen de l’aportació de diner públic per a seguir funcionant. Per tant és clau analitzar en profunditat els sistemes de transport públic urbà i veure quines accions en podrien millorar l’eficiència, la qualitat del servei en un context de contenció de la despesa com l’actual.