Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 3/1/2012

El Govern de l’Estat prepara un Decret per a incentivar els punts de recàrrega de vehicles elèctrics

L’esborrany del Decret contempla que s’instal•lin punts de recàrrega per cada 20 places en aparcaments públics de nova construcció i un 15% de places amb punts de recàrrega en pàrkings comunitaris, també de nova construcció

 

La promoció del vehicle elèctric és un dels temes prioritària en les agendes de les administracions públiques. La majoria d’administracions han impulsat programes i ajudes per a impulsar el vehicle elèctric, en el cas del Govern de l’Estat s’ha impulsat el programa MOVELE, mentre que a Catalunya s’ha fet amb el programa IVECAT

Per la seva banda, també la indústria automobilística ha estat treballant en el vehicle elèctric com una alternativa real al vehicle de combustible fòssil. Diverses marques disposen de models de vehicles elèctrics o híbrids al mercat, com és el cas del Toyota Prius (híbrid), el Citroën Zero (elèctric), el Nissan Leaf (elèctric) o els vehicles de l’empresa hindú REVA.  

Tot i l’impuls per part de les administracions públiques, sobretot mitjançant ajudes econòmiques per a la seva adquisició, i els nous models de vehicles elèctrics oferts per la indústria automobilística, sembla que el vehicle elèctric, encara no sigui una opció atractiva per al consumidor final, salvant l’excepció del vehicle híbrid, que ja s’ha fet un lloc en la quota de mercat. 

La poca acceptació que estan tenint els vehicles elèctrics actualment es pot deure a diversos factors, com per exemple la poca autonomia dels vehicles elèctrics, en comparació amb els de combustible fòssil i també les dificultats de càrrega del vehicle ja que actualment encara són escassos els punts de recarrega disponibles. 

Per tal de superar aquestes barreres el Govern de l’Estat està preparant un Decret per tal de regular l’oferta de punts de recàrrega de vehicles elèctrics. L’esborrany que ha aprovat el Consell Executiu estableix els ratis pels quals caldrà instal•lar punts de recàrrega:

 

 

L’esborrany del Decret també estableix un termini de 2 anys durant el qual els  aparcament públics podran realitzar les actuacions necessàries per a complir amb les disposicions del Decret, és a dir, l’oferta de 1 plaça de cada 30 amb punt de recàrrega.

L’esborrany del Decret ja s’ha enviat a la Comisión Nacional de Energía que n’ha fet un informe  de valoració i propostes de modificació.

 

 


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal