Última actualització 1/31/2012

Procés participatiu en el marc del Pla de mobilitat de Mollet del Vallès

El Pla s’està realitzant amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona i es preveu que estigui finalitzat a l’acabar l’any 2012

El municipi de Mollet es troba en plena fase de redacció del seu Pla de mobilitat Urbana, un pla que s’està redactant amb la col•laboració tècnica i econòmica de la Diputació de Barcelona. Precisament durant el mes de gener l’Ajuntament ha organitzat diverses activitats incloses dins del marc del procés participatiu del pla.

Una de les activitats organitzades ha estat el “Mou-te per Mollet”, que es va celebrar el passat dissabte 14 de gener. Aquesta activitat ha consistit en la realització de dos recorreguts per la ciutat, un per a realitzar a peu i l’altre per realitzar amb bicicleta, on diversos col•lectius amb necessitats de mobilitat  diferents han opinat sobre les problemàtiques i mancances del municipi. Entre els col•lectius convocats a aquesta activitat s’hi troben els vianants, representats per la gent gran, les persones que van amb cadira de rodes, els pares i mares de nens petits i els usuaris de la bicicleta. Els usuaris de cada col•lectiu ha realitzat els recorreguts per la ciutat acompanyats de representants tècnics de l’Ajuntament que han recollit les apreciacions dels participants i que seran tingudes en compte en el procés de diagnosi de mobilitat que s’està realitzant en el marc del Pla de mobilitat urbana.

En el següent enllaç a VallesVisio es pot veure un tall de vídeo on s'explica el Mou-te per Mollet:

També, el passat 28 de gener es va celebrar una reunió de la Taula de Mobilitat de Mollet del Vallès, on es van presentar, per una banda les aportacions fetes per la ciutadania durant el “Mou-te per Mollet”, i per l’altra banda la prediagnosi del pla de mobilitat. A partir de les observacions obtingudes a peu de carrer i per les aportacions de les diferents entitats representades a la Taula de Mobilitat es confeccionarà la diagnosi definitiva de la mobilitat al municipi. Amb la diagnosi de la situació actual es treballarà en la definició d’objectius i en la redacció d’un programa d’actuacions que permeti l’assoliment d’aquests amb un termini de 6 anys. En la fase de propostes també es realitzarà un altre procés participatiu a través de la Taula de Mobilitat per tal d’acordar el màxim possibles el programa d’actuacions que s’inclogui al Pla de mobilitat.

Les previsions, tant de la Diputació de Barcelona com de l’Ajuntament de Mollet és disposar del document complet per tal d’iniciar els tràmits de la seva aprovació definitiva a finals d’any.

Moment del procés participatiu de presentació de la prediagnosi
Moment del procés participatiu de presentació de la prediagnosi del PMU

Per més informació: