Última actualització 12/16/2011

Terrassa rep un guardó que la distingeix com una de les ciutats més accessibles d’Europa

El jurat ha valorat especialment, en el cas de Terrassa, l’eliminació de barreres arquitectòniques i la instal•lació de rampes, passarel•les i ascensors d’accés a equipaments i habitatges

Aquest mes de desembre s’ha fet el lliurament del Premi Europeu a la Ciutat Accessible que reconeix el treball realitzat pels municipis de més de 50.000 per a millorar l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda i contribuir, així, a una societat més justa i amb igualtat d’oportunitats per a tothom.

D’entre les 114 ciutats que es van presentar per optar a aquest premi, el jurat va seleccionar, en una primera fase, les ciutats candidates dels 23 països participants. En el cas d’Espanya, el jurat es va decidir per les ciutats Santander i Terrassa d’entre un total de 15 candidatures presentades del conjunt de l’estat. En una segona fase es van presentar 31 candidatures de les quals es van seleccionar les vuit finalistes, entre elles Terrassa. Finalment es va realitzar la última fase per tal d’escollir la ciutat més accessible, guardó que va anar a parar a la ciutat austríaca de Salzburg. Les altres ciutats europees que han estat seleccionades com a finalistes han estat: Santander (Espanya), Cracòvia (Polònia), Marburg (Alemanya), Ljubljana (Eslovènia), Grenoble (França) i Olomouc (República Txeca).

Aquest any s’ha celebrat la segona edició del premi. En la primera edició, el guardó va anar a parar a la ciutat d’Àvila, on el jurant va valorar, especialment, per promoure el turisme accessible i promoure, també, l’accés al mercat de treball de les persones amb alguna disminució.

Actuacions més destacades en accessibilitat a la ciutat de Terrassa durant els darrers anys

En el cas de Terrassa el jurat en va destacar l’esforç realitzat durant els últims anys per tal d’eliminar les barreres arquitectòniques de la ciutat, tant pel que fa a edificis residencials, parcs, carrers, places i equipaments públics. També es va valorar molt positivament les diverses instal•lacions d’ascensors, rampes i ponts que s’han realitzat a la ciutat durant els darrers anys.

Participació de la comunitat de persones amb mobilitat reduïda

Un altre aspecte que el jurat del Premi ha destacat en el cas de Terrassa és la participació directe de la comunitat de persones amb mobilitat reduïda en les polítiques dutes a terme per l’Ajuntament de Terrassa en aquesta matèria. Una prova d’aquesta col•laboració fou, per exemple, la signatura d’un conveni de col•laboració, el passat 13 de juliol,  entre l’associació Dismifísics de Terrassa i l’Ajuntament de la ciutat. Aquest conveni té l’objectiu de crear un comissió de treball formada per representants de l’Ajuntament i de Dismifísics, per tal d’avaluar i fer el seguiment de les actuacions que es realitzin en matèria de mobilitat i accessibilitat.

Per més informació