Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 8/30/2010

Barcelona i el Vallès una mica més a prop

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha tret a licitació l’estudi informatiu per unir el Vallès i Barcelona amb una nova connexió ferroviària a través del túnel d’Horta. La nova línia ferroviària començaria a la Universitat Autònoma de Barcelona, enllaçaria amb l’estació de Cerdanyola de la R7 i travessaria la serra de Collserola amb un túnel d’uns 6 quilòmetres de llargada fins a connectar amb l’estació de metro de Valldaura de la L-3. Aquesta actuació s’estima que es pugui executar entre el 2013 i el 2020 i el seu cost oscil•la al voltant de 300 M€.

Paral•lelament a aquesta actuació també es preparar un altre estudi per analitzar la connexió amb el centre de Barcelona, que es preveu que enllaci amb la Plaça de les Glòries i la Plaça Catalunya. Serà amb aquest connexió amb el centre de Barcelona que la nova línia podrà ser una alternativa competitiva al cotxe pels desplaçaments entre la capital catalana i el Vallès.

El túnel d’Horta està inclòs en dos importants documents de planificació territorial:

 

Història del túnel:

El túnel d’Horta és un projecte amb més de 30 anys d’història i la seva evolució reflecteix, també, els canvis que s’han produït en les prioritats en matèria de mobilitat. Des de l’hegemonia del vehicle privat dels anys 80 i 90 fins a la recuperació i promoció del  ferrocarril de l’inici del segle XXI.

Tot seguit se n’enumeren les fites més destacades:


Vídeos:


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal