Logo Diputaciˇ Barcelona

Última actualització 4/28/2011

El Servei CatalÓ de TrÓnsit i la DGT presenten els respectius plans de seguretat viÓria per als propers anys

Els eixos prioritaris de la seguretat vària pels propers anys seran els motoristes, atropellaments i la mobilitat urbana

El SCT realitzarà Plans locals de seguretat viària a tots els municipis de més de 20.000 habitants

La Direcció General de Trànsit ha aprovat, aquest mes d’abril, un conjunt de mesures bàsiques per a millorar la seguretat viària en els propers 10 anys (2011 – 2020) i que té com a principal objectiu reduir el nombre de morts en accident de trànsit, passant dels 59 per milió actuals als 37 per milió d'habitants. Aquestes mesures han de donar continuïtat a les diverses mesures adoptades els darrers 10 anys i que han permès reduir fins a un 53% el nombre de morts, essent Espanya un dels països europeus  que més ha reduït aquesta dada.

Evolució del nombre de morts en accident de trànsit entre 2001 i 2009 als països de la Unió Europea

Les mesures proposades per la DGT s’han elaborat pensant en la implicació de tots els agents de l’àmbit de la seguretat viària, tant el sector privat com l’Administració General de l’Estat, les Comunitats Autònomes i els municipis. També s’ha comptat amb la opinió d’experts en seguretat viària, tant nacionals com internacionals, i en experiències d’èxit implantades en altres països.

Les principals mesures que s’inclouen en el pla són les següents:

Pla Català de Seguretat Viària 2011 - 2013

Per la seva banda el Servei Català de Trànsit també ha presentat el Pla Català de Seguretat Viària 2011 - 2013. El principal objectiu del pla és reduir un 15% el nombre de morts i ferits greus en aquest període.

El pla compta amb 72 actuacions, agrupades en diversos àmbits de treball. D’aquests àmbits n’hi ha quatre que s’han establert com a prioritaris en aquest període i són:

D’entre les 72 mesures del Pla Català de Seguretat Viària se’n destaquen les següents:

Ambdós plans s'emmarquen dins del nou pla de seguretat viària europeu 2011 - 2020, i que, com l’anterior pla 2001 – 2010, també té com a principal objectiu la reducció a la meitat del nombre de morts en accident de trànsit.

Per més informació:

2006 - 2015. Xarxa MOBAL. GerŔncia de Serveis d'Infraestructures ViÓries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.

AvÝs legal