Última actualització 4/4/2011

Procés participatiu del Pla de mobilitat de Pineda de Mar

El passat 12 de març es va celebrar al municipi de Pineda de Mar una sessió de participació ciutadana centrada en les propostes del Pla de mobilitat que s'està elaborant a la ciutat amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Aquesta sessió de participació ciutadana és la última fase abans de finalitzar definitivament el Pla de mobilitat urbana de Pineda. Un cop finalitzat el pla, el municipi disposarà d'un full de ruta per a anar executant diverses actuacions per la millora del model de mobilitat del municipi.

Procés participatiu del Pla de mobilitat a Pineda de Mar

Per dur a terme el procés participatiu es van posar en funcionament diverses eines participatives, tals com els formularis i el deliberaweb o fòrum virtual que van permetre la informació i opinió a distància.

També es van realitzar una sessió de presentació, realitzada el passat 16 de setembre, dos tallers de diagnosi amb comerciants i ciutadania, realitzats durant l’octubre de 2010, i el taller de propostes, celebrat el passat 12 de març. Tot plegat va servir per recollir el màxim d’aportacions ciutadanes i donar major contingut i legitimitat al PMU de Pineda de Mar.

A part del treball amb el conjunt de la ciutadania també s’han realitzat presentacions dels treballs del PMU amb els diferents tècnics municipals i també amb els responsables dels diferents partits polítics de l’oposició.

Fruit de totes aquestes iniciatives es va presentar i aprovar el Pacte per la Mobilitat de Pineda de Mar.

Un cop finalitzada la fase de participació ciutadana, s’està acabant d’enllestir el programa d’actuacions definitiu que pretén integrar el màxim d’aportacions, tant de la ciutadania com dels partits polítics, i encarar, així, l’elaboració del document definitiu del Pla de mobilitat.

Sessió de participació de les propostes del Pla de mobilitat de Pineda de Mar

56 municipis de la província han de realitzar plans de mobilitat

Cal recordar que Pineda de Mar forma part del conjunt de 56 municipis de la província de Barcelona que estan obligats, segons la normativa actual, a realitzar plans de mobilitat urbana. Actualment existeixen tres normatives que regulen la realització de plans de mobilitat:

Pineda de Mar es troba en el segon dels supòsits, és a dir, té més de 20.000 habitants, concretament, 25.893, per tant és un dels municipis que han de realitzar plans de mobilitat. Amb el document que està elaborant l’Ajuntament es complirà, doncs, amb el marc normatiu actual i permetrà planificar les actuacions més importants a realitzar en matèria de mobilitat i transport durant els propers 6 anys.

Per més informació: